Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 jeg kjøper de ferdige matglassene fra nestle til snuppa på 6 mnd. men har en følelse av at "ALLE" andre lager hjemlaget mat?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Nei, det er ikke ofte jeg lager babymaten selv. Du er ikke alene om å gi ferdigmat:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Nja..Litt begge dele, prøver å lage maten selv, men kjøper glass innimellom
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Jeg lagd all mat selv med nr 1. Lagde enorme mengder som jeg frøs ned i porsjoner. Han nektet plent å spise glassmat. Med nr 2 prøvde jeg å lage all maten selv igjen, disket opp utalige retter før jeg ble nødt til å innse at han elsket glassmat...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 I mangel på ansatt kokk i huset, laget jeg mat til oss voksne, og moste litt av det til gutten med stavmikser. Så enkelt var det! Mat måtte vi ha, og mat måtte han ha. Men jeg brukte glass av og til.
Ranveig R Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Eldste nekta plent å ete "kjøpeglas", så eg lagde maten til han sjølv. Lille nekta å ete most mat (eller mat i det heile tatt, inkl. graut), så ho blei fullamma til ho ved 10,5 mnd plutseleg fekk det for seg at ho skulle "tygge" (utan tenner) i seg ein kokt brokkoli. Deretter åt ho same mat som oss, berre mindre krydra/salta.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 Jeg gjør begge deler,lager mat og kjøper middagsglass. Har vi middag med poteter og grønnsaker så moser jeg av det til babyen.Om jeg ikke har noen poteter eller grønnsaker den dagen eller igjen fra dagen før- da får hun glass. Jeg tror det er viktig å ikke ta helt av,hverken på det ene eller andre.Det er mye slit å være småbarnsmor,så ta det enkelt der man kan med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Neida. Gjorde mye begge deler. Men det er mye å spare på å lage maten selv og dessuten koselig. Derfor likte jeg best å lage selv
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Jeg har 3 veldig tette. Med 1. var bortimot 100% hjemmelaget. Med nr. 2 var det ca. 50/50 og med nr. 3 har det meste vært på glass. Har kke samme overskuddet som jeg hadde med nummer en, så da har det dessverre gått i den retningen.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Jeg vekslet mellom glass og hjemmelaget til gutten. Dvs at de fikk hjemmelaget når vi hadde mat som de også kunne spise (type poteter, gulrøtter og fiskekaker), men glass når vi hadde mat de ikke kunne spise (f.eks taco). Vesla derimot nektet å spise middagsglass, ike sjans i havet. Det kom rett ut igjen alle smaker vi forsøkte, så der gav vi opp. Kokte bare en potet og en gulrot (og evt andre grønnsaker) til henne som vi moste sammen med litt av det vi spiste når det passet, aller la av ekstra til dagen etter av noe hun kunne spise vis vi skulle ha noe hun ikke kunne spise dagen etter. Orket ikke styre med å fryse ned og greier. Så lenge jg delte potet og gulrot i små biter kokte det jo mørt på bare 5-10 min også, så det gikk fort.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 Min lille får mest glassmat, da vi ofte har mat som jeg (tror) han ikke kan spise. Vi voksne spiser ofte sterk indisk mat, stekt kjøtt, mat med sauser som inneholder mye salt osv. Skulle gjerne hatt tips til hva vi kan spise som lille også kan spise! (Når vi spiser pasta, fiskegrateng, lapskaus osv. får så klart lille smake med oss).
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Jeg tok skippertak innemellom hvor jeg lagde opp litt og frøs ned men jeg lage på langt nær all maten selv. det har noe med tid å gjøre. måtte jo sette av hele dagen når jeg skulle lage, handle inn. skrelle kutte og lage og fryse.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Mine to barn ville ikke ha middagsglass, det kom i retur hver gang jeg prøvde for jeg håpet de skulle like noe hvertfall. Greit noen ganger hvertfall. Men ungene mine har alltid fått samme middag som oss, middag med ikke så mye krydder ble det på alle. Maten til ungene fikk en omgang med stamikseren før de fikk servert den. De fikk samme middag som oss fra de var 6mnd. Aldri vært sære på maten, og de spiser igrunn alt nå også, mat er kjempe spennende. Men jeg har aldri laget middag bare for ungene, det hadde jeg aldri giddi å gjøre, det er jeg nok for lat til. Lage, posjonere, fryse og tine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå