Gå til innhold

Alene med barn på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere enn meg som skal være alene med barnet/ barna på nyttårsaften? Barnefar og jeg har gutten annenhver jul og nyttår og i år skal han være hos meg på nyttårsaften. Stort sett alle i familien og venner har egne planer så jeg regner ikke med at vi blir invitert noe sted. I grunn tror jeg det blir koselig å bare være oss to :-) Men så har jeg så lyst til å gjøre det litt ekstra koselig for gutten (6 år) og lurer på om noen har noen ideer å komme med? Hvordan gjør dere det? Regner med å lage noe god mat, men vil så gjerne gjøre kvelden litt anderledes enn vanlige kvelder, så....noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta han med på teater på dagen eller ettermiddagen? Det har jeg og jenta mi gjort de siste årene, og det har vært utrolig koselig! Barna krever jo egentlig ikke så mye.. Så mitt tips er egentlig bare nok oppmerksomhet og tid! Gå inn for å gi han din fulle oppmerksomhet den dagen. Tegne sammen, spille spill, kjøpe stjerneskudd han kan ha, en ny film å se på? Pynt dere fint, gjør middagen litt ekstra høytidelig kanskje? :-)

Skrevet

Her i nabolaget har vi hatt fakkeltog de siste årene i seks tiden noe som passer perfekt. Ellers så har vi også feiret sammen med noen naboer de to siste årene og det har vært veldig koselig, så hva med å invitere noen til dere?

Skrevet

Tusen takk for tips, fikk noen ideer nå, kom gjerne med flere :-) Ja det er sant som du sier at barn ikke krever så mye, synes det er fint å kunne gjøre litt ekstra koselig denne dagen. Min fulle oppmerksomhet hele dagen blir han nok glad for, i hverdagen er man jo ofte opptatt med alt mulig annet :-) Fakkeltog var også en god ide, jeg får undersøke litt rundt her vi bor. Er det skolene som arrangerer de? Vi bor rett ved skogen så kanskje vi kunne benyttet oss litt av den også. Vi kjenner desverre ikke så mange her vi bor, har ikke noe forhold til naboene heller. Tror likevel det blir kos med bare gutten og meg :-)

HI

Skrevet

Her lages hjemmekino, mørk stue, popkorn og film. Etter en bedre middag. Kakao lages og helles på termos, man pakker seg inn i varme klær og går ut og ser på raketter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...