zassy☆ Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Hei jeg har i blant slike smerter i underlivet, har hatt det litt spredd i syklusen tror jeg, men mest vanlig rundt el tror jeg iallefall, har ikke fulgt så mye med hvor jeg har vært i syklusen før. Smerten føles som en slags rie (uten at jeg noen gang har hatt det, hehe) men jeg må liksom puste meg gjennom det og prøve å ikke bli anspent i kroppen for da blir det verre, og det er veldig vanskelig når det er så vondt. Holder meg hardt fast i noe mens det skjer, og det varer i en del sekunder..noen ganger kommer det flere ganger også. Hadde det slik i morges og nå kan det ikke være EL, isåfall er det veldig rart, har ikm om en uke ca. Hva er dette for noe? Burde jeg dra til lege med det egentlig? Har hatt det nå og da helt siden jeg sluttet med p-piller, som er et par år siden, det går jo over igjen så jeg tenker ikke så mye på det, men begynner å lure på om det kan være noe galt for hører ikke om andre som er plaget med det. Det er iallefall kjempevondt, så vondt at jeg nesten ikke tror jeg skal greie meg gjennom det, men gjør jo det da. Hjelper å puste dypt og prøve å holde meg rolig i kroppen som sagt. Kjenner noen igjen dette?
Frk Marge Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 EL smerter er sånn for meg noen ganger... Men det kan jo være noe annet også for din del - hva vet vel jeg som ikke er lege... :S
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2010 Nei det er klart, jeg må jo bare spørre legen for å være sikker i grunn, men ville bare høre om det var flere som har det slik, for å se om det er uvanlig. Ja har regnet med at det er elsmerter, eller har tenkt det før, men nå når det kommer på dette tidspunktet så er det litt rart.
Noah 08. Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Hadde slike mens-smerter når jeg ikke gikk på p-piller jeg.. gjerne et par dager før mensen. Å ja,det kjennes ut som rier :s
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2010 ok da er det vel tr som er i anmars antagelig. blæ, men godt å høre at det kan være normalt da. Ja har aldri merket det når jeg har gått på p-piller, men første gangen jeg hadde el etter p-pille slutt hadde jeg så vondt at jeg nesten ringte legen, begynte å gråte faktisk..etter det har det vært vondt også, men ikke SÅ ille som førstegangen, trodde jeg skulle revne da :S Takk for at du svarte
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2010 men vet du/dere hva det egentlig er som skjer når man har sånn vondt?? Kjennes jo ut som noe virkelig skjer der nede.
monca*84*j12 Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 har hatt det slik den siste uken jeg da... Endte opp med og bli så vondt at jeg gråt mine bittre tårer for min kjære på telefonen på jobb :S Skikkelig vondt har jeg hatt.. Kommer i tak, holder på lenge og er super intenst. Jeg tenker at om det hadde vært rier, så hadde de vært til og holde ut, men når det ikke er mening eller mål med smertene er det ille. Våknet av smertene i dag faktisk.. jeg for min del har gått på provera for og rense slimhinnene mine skikkelig denne mnd, så jeg kan starte med hormoner.. Og regner med at det har skylden for smertene.. Men blir det ikke bedre innen mandag vurderer jeg og ta kontakt med gynekologen. For dette er ILLE... Så vet hvordan du har det zazzy.. Har fleipa en del ganger om at dette må jo være abort eller starten på fødsel.. for AU..... klemklem
Mammapudding Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Har lest et sted at man kan få ganske vondt når "sekken" egget ligger i sprekker..det kan vare fra noen sekunder til et døgn sto det. Kan det være det du kjenner? Hvis det fortsetter syns jeg du skal høre med legen hva det kan være
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2010 Ja det kommer ofte på morgenen til meg har jeg lagt merke til, har våknet av det jeg også, helt jævlig. Ja har alltid sagt at dette må være som rier selv om jeg ikke aner hvordan det er så må det være slik! Hm, kanskje jeg må komme meg til legen jeg også. Godt å høre at det er flere der ute som har det slik da, selv om jeg ikke unner noen dette! Klem tilbake
Noah 08. Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Nei,jeg vet ikke hvorfor eller hva det skyldes.. men hadde det ca annenhver syklus før. Noen ganger så vondt at jeg bare lå stille i fosterstilling. På fredag kjente jeg det etter trening,men ikke såå ille heldigvis. Mensen kom på natta etter..
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2010 Ok da blir jeg bare helt overbevist om at jeg får tr nå snart iallefall. Ja har ligget i fosterstilling mang en gang jeg også, kjæresten spør hva som skjer men jeg greier ikke svare en gang før det er over. Men i blant kommer det litt svakere. Det hjelper å puste dypt da og prøve å bli helt avspent i kroppen, bare et tips! Selv om det føles som det skal bli verre hvis man slapper av i kroppen så blir det faktisk bedre da. Men noen ganger er det så ille at jeg greier det ikke uansett :/
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2010 Leahpudding&mammapudding Hm, er det noe som skjer hver syklus? vet litt lite om hva som skjer der inne.. men skjer jo såpass ofte at jeg vet ikke helt.
Mammapudding Skrevet 20. november 2010 #13 Skrevet 20. november 2010 Jeg mener det skjer hver gang eggsekken sprekker i forbindelse med eggløsning ja..skal se om jeg finner ut hvor jeg leste det
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2010 men jeg kan jo ikke ha såå sen eggløsning? eller? kanskje jeg har det flere ganger i løpet av en syklus noen ganger..men står jo her at noen opplever dette og får tr rett etterpå, så kanskje det har en sammenheng med det.
Mammapudding Skrevet 20. november 2010 #15 Skrevet 20. november 2010 Eggløsningssmerter Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter. Dette fordi: * Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken. * Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen. * Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker: o den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen o egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren * Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen. Fant ikke akkurat det jeg lette etter...men dette sto på http://www.pernille.info/egglosning.htm
zassy☆ Skrevet 20. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. november 2010 Tusent takk Uff blir litt redd nå når jeg googler,leser om endomitrose (eller hvordan det skrives) og blir bekymret her Men men, får vel bare dra til legen å spørre å slippe å lure mer. Kanskje har jeg bare sen el rett og slett. iik da må jeg jo hoppe i senga ;p
Mammapudding Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Ja søren heller, gå til sengs med en gang..kan jo ikke gå glipp av en EL..hehe Tror google er litt skummelt innimellom..men like greit å gå til legen å få undersøkt hva det er. Det høres jo ikke noe særlig ut å ha det slik..og da kan det nå i alle fall hjelpe å vite hvorfor du har det slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå