Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Jeg sitter og leser på noen innlegg her og jeg kan ikke lavære med og undre meg på noen svar og meninger... Jeg har gått gravid,født og ammet osv... Derfor har jeg mest rett til barnet ivertfall det først året!! Er det da sånn at far skal dyttes ut av livet til baby da og ikke få ta del i det siden mor har "størst rett" på barnet? Men når barnefar ikke står opp om natten og hjelper til, eller lar mor sove en morgen eller mor kan få alenetid og far skal stille opp og han skal skifte bleie og mate og trille osv... Jammen så er han en værre dritt som bare kan tortureres og bare kan dra seg ut av huset og ikke vise seg igjen! For han skal jo vertfall stille opp!!! Det er sikkert, men han har ikke noen rett til barnet da!!! Nei, vertfall ikke det første året!! Og vist pappa har lyst og ta seg en fest enten mor er gravid eller har født, jamen så er jo det verdens undergang!! Da er han ikke mye og samle på og han er helt sikkert utro etter noter også! Lite voksen!!! Men det er jo ikke noe rart at barnefar har tanker om og være utro eller vil skilles, når han ikke er bra nok uansett hva han gjør! Det er jo mor som driver han til det!!! Og hvorfor skal han egentlig bry seg når han ikke har noen rettigheter til sitt eget kjøtt og blod engang??? Bare undrer.....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Hvorfor stiller ikke barnefar opp like naturlig som mor da? Hva er det som gjør at "makten" ligger hos mor? Finner virkelig alle fedre seg i at mor har "makten" i alle tilfeller, og i så tilfelle - hvorfor? Fordi det er enklest for far at mor gjør alt? Rett og slett - hvorfor MÅ mor ta styringen om hun ikke hadde trengt det for barnets beste?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Utrolig vanskelig å lese et innlegg med så mange skrivefeil. Utover det, så høres du lite innsiktsfull ut.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Det har ikke noe med om jeg er innsiktsfull eller ikke, det har med alle mødre der ute som hindrer barnefar i og ta del i sitt eget barns liv! Om du synes mitt innlegg er utrolig vanskelig og lese, jamen så sier det mere om deg en om meg ;-) Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Du kunne jo lære deg å skrive riktig, så ville flere forstå hva innlegget ditt handlet om. Du burde sette deg inn i situasjonene til de som har den meningen de har om barnefar, istedenfor å være så dømmende og lite innsiktsfull. De fleste har nok en god grunn for å uttale seg som de gjør, jeg tror bare ikke du evner å se det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 hehehe... barnefar har da valg, han også. Han kan jo bare vie seg til barn og familie, så blir han ikke skvist ut, vet du Slik mor gjør...... Men å tro en skal få alle premier, og samtidig holde på ungkarslivet.... ja, se det er ikke like enkelt. Hvem er det som har sagt at mor må ta alt? Selv om hun har svangerskapet og deretter puppen, så finnes det MYE mer enn det å gjøre med en baby. Stell og kos, for eksempel. Hvorfor kan ikke mor bare være melkemaskinen, og far ta stellet? Ulike måter, men begge gir kontakt med barnet. Hvorfor skal far kunne feste og ture på som vanlig når en har fått barn? Den innstillingen din vitner om hvem det er som skviser ut far.... De som mener de har retter kun fordi de har båret frem og kan mate barnet fra kroppen sin...... Din mening?
Tante Blås Squaw Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 Jeg syns det er interessant hvordan mange kvinner kan vri det til at ALT er mannens feil i både kjærlighetsforholdet og i samarbeidet om å oppdra ungene. Har hørt kvinner syte over at han vasker ikke gulvene på riktig måte, han kledde på ungen feil genser, han husket ikke alt da han skulle handle, han lager ikke sunn nok mat, han leker for voldsomt med ungene, han lar ungene ake i for bratte bakker, han spurte ikke om de riktige tingene på foreldremøtet, han bretter ikke tøyet pent nok osv osv. Ting som egentlig ikke er verdt å henge seg opp i. Forventer kvinner at mannen i deres liv skal være perfekt? Eventuelt en blåkopi av dem selv, komplett med penis og kun passende følelser?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Hva med alle de tilfeller hvor far mener det kun er mors feil at han ikke har samvær og kontakt med sine barn, men samtidig ikke gidder legge to pinner i kors for at der skal være samvær? hehehe... gulvvask, ja... her var det barnefar i sin tid, som påpekte at jeg ikke kunne dette, for han hadde vært i militæret, han. Og LÆRT å VASKE gulv hehehe... det er ikke bare kvinner som kan være sånn, er min erfaring I dag er det jobben min å vaske hus, og har aldri fått en klage fra kvinner eller menn på dette. Kun barnefar som klaget(men så klaget han på alt unntatt sexen, da)..... Ikke at han tok gulvvasken noen gang, men klage det klarte han likevel
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 "Den innstillingen din vitner om hvem det er som skviser ut far.... De som mener de har retter kun fordi de har båret frem og kan mate barnet fra kroppen sin...... Din mening?" Nei det var ikke min mening, det var tatt ut av et annet innlegg, om at siden kvinnen har båret frem barnet, født det og ammet det så har mor størst rett til barnet ;-) "Hvorfor skal far kunne feste og ture på som vanlig når en har fått barn?" Poenget er ikke og ture frem som vanlig når en har fått barn.Poenget er at far er vell ikke en dårlig far bare fordi han vil ta seg en fest 3 uker før termin eller 3 uker etter en fødsel? Og poenget mitt med dette innlegget er egentlig bare og få frem synspunkter. For jeg synes virkelig at på den måten mødre skriver med hennsyn til barnefar, så burde mange skamme seg! Bf er jo overhodet ikke innkludert i livet til veldig mange her inne, selvom mor og far er gift og i det hele bor sammen. Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Hjemmetråkkende Squaw Det er akkurat dette jeg vil frem til :-) Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Jeg er overhodet ikke dømmende, jeg stiller kun spørsmål :-) Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #12 Skrevet 20. november 2010 Jeg skjønner og hva du vil frem til HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #13 Skrevet 20. november 2010 Jeg er også under det inntrykket at ikke alle menn slipper til. Husker jeg fikk skryt på sykehuset da jeg lot min samboer slippe å mye til. Han fikk litt alene tid med babyen mens jeg gikk ned å spiste og slikt. Jeg skjønner meg ikke på mødre som mener de har mere rett på barna. Her i mitt hjem er vi to som er sidestilt. Vi har kanskje forskjellige oppgaver siden vi har forskjellige styrker, men sånn er det jo. Hvis det blir slutt mellom meg og samboer blir det 50/50 eller så er det like sannsynlig at han for hovedansvaret som meg- for vi er sidestilte...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #14 Skrevet 20. november 2010 Godt og se at her er flere som tenker på barnefar også 19:55 og 19:56 :-) Her er mange menn som gjerne vil ta mye mye mere ansvar for barnet, men tørr ikke fordi dem "aldrig gjør rett" Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #15 Skrevet 20. november 2010 "Og vist pappa har lyst og ta seg en fest enten mor er gravid eller har født, jamen så er jo det verdens undergang!! Da er han ikke mye og samle på og han er helt sikkert utro etter noter også! Lite voksen!!!" Jo, du er dømmende, og virker umoden. På meg virker det som om de her inne som har barnefedre som stiller opp og er flotte mennesker, klager på de som ikke har det, og at mennene der ikke får slippe til. Utvid horisonten din litt, HI, det er ikke alle som har det slik som deg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #16 Skrevet 20. november 2010 Så må du gjerne fortelle meg hvordan jeg har det :-) Siden du tydeligvis vet det da ;-) Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Du har det tydeligvis kjempebra, med en barnefar som stiller opp og er en stor ressurs for barnet ditt. Hilsen ei som ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #18 Skrevet 20. november 2010 Jeg har vert begge steder, tro meg ;-) Hadde aldri villet føre en diskusjon om jeg ikke viste hva jeg bega meg ut på! Umoden?,Nei det kan jeg nok ikke si om meg selv. Livserfaring? Ja i massevis :-) Synd at du ikke har en barnefar som jeg har, det kan jeg desverre ikke gjøre noe med annet en og ønske deg lykke til videre og håpe at dere finner ut av det som er best for deres barn ;-) Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #19 Skrevet 20. november 2010 jeg har litt den innstillingen at enten så må jeg gjøre det selv, eller så må han få gjøre det på sin måte;-) Men vi er stort sett enig om alt som har med barneoppdragelsen og det vi ikke er enig om finner vi en gylden middelvei. Vi har begge kamper som er viktigere for den ene enn den andre, så man må gi og ta. når det kommer til husarbeid så er han best på å stryke, tørkestøv og moppe, og jeg på å vaske bad, støvsuge og rydde, så sammen er vi dynamitt, hehe;-) men jeg har et større behov for å ha det ryddig enn han, men da har jeg senket mine krav litt og han økt sine. Nei, som sakt, man må gi og ta. Og det samme gjelder jo barna. Siden jeg hadde barnet i permisjonen var det veldig viktig for meg at det øyeblikket han kom hjem skulle han få kose så mye han ville og så fikk heller jeg lage mat og vaske. Hadde blitt feil i mine øyne om han da skulle ha gjort det selv om jeg var sliten. Han og barnet har en utrolig god kontakt og hun bytter på hvem hun går til når hun er lei seg og slikt, hun er like trygg på oss begge:-) hilsen 19.56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå