Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Nei, det har ikke noe med overstadige fulle menesker å gjøre. Dette er vel ikke et sted man bør ta opp et sånt luksusproblem, men jeg prøver allikevel.. Det er rett å slett at jeg har flyttet "hjem" og har så utrolig mange menesker som vil gjerne feire både jul og nyttår med oss... Vi har bodd langt unna i over ti år og hatt en unik mulighet til å lage våre egne tradisjoner som ikke har vært preget av pliktbesøk eller middager. Vi har hatt vår jul og huset fult av venner i romjula og det har vært så utrolig koslig. Kjenner jeg savner det å ha disse meneskene rundt meg og er ikke helt sikker på om jeg kommer til å takle to familieselskaper, tre eller fire venneselskap samt at jeg må antagligvis jobbe dobbelt hele jula. Blir jo utslitt bare av å tenke på det.. Har ikke samvittighet til å si nei fordi disse meneskene synes det er så utrolig stas at vi endelig er tilbake og gleder seg veldig til å feire jul sammen med oss...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Jeg kan godt vikariere for deg for jeg alene og har ingen å feire jul med:(
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Luksusproblem ja! Inviter de dere selv ønsker til juleselskap, å gå i de som dere har tid og lyst til. Ikke værre enn det.... Mange synes det er deilig å være litt alene i jula, hverdagen ellers er så utrolig hektisk for mange, så når det endelig blir noen fridager er det koselig å bruke de sammen som en familie.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Du får komme hit sammen med oss! Ingen skal måtte være alene i julen og hva er det vel å slenge på en til i virrvarret som vi kommer til å ha her uansett... Mener dette seriøst hvis du bor rundt mjøsbyene altså!! Det blir sikkert koslig, så får jeg bare satse sterkt på at mannen min rydder og vasker så jeg bare må holde meg til matlagingen... Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 ja nå snakker vi luksus problem.vi kan godt bytte! jeg skulle gledelig srunget ræva av meg for å hatt mange å feire jul med.i fjor inviterte vi svigers i julen,så de kunne feire med barnebarna men de ville være for seg selv.....så der satt vi i hvert vårt hus....på julaften... jeg gruer meg til jul for jeg ønsker at mine barn skal bli vandt til å feire jul med familien,men ser jo det at det ikke er alles ønske. men,men...får gjøre det beste ut av det,når man ikke har så mye familie...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Jeg blir også alene i julen med min datter. Skulle gjerne reist til broren min, men han bor ganske langt vekke, og har lite råd å reise til han dessverre. Har far i nær området, men han feirer julen sammen min sin kjæreste og kanskje hennes familie. Og det for meg blir ikke aktuelt, ja kall meg gjerne snål. Men, det er en lang og innviklet historie det. Klarer ikke helt han sin kjæreste, og for meg å sette meg ditt i julen, blir alt for kunstig og bare rart. Vi som blir alene, skal vi slå oss sammen?? Bor ikke i nærheten av de Hi, så den går ikke..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 HI du virker "spessiell" og bortsjemt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Til 21:34 : hva slags kommentar er det... jiiiisus, det må være lov å syntes det er slitsomt at noen forventer noe av deg hele tiden - som det virker som venner og familie gjør i dette tilfellet, men HI det blir sikkert veldig hyggelig:)) Gruer meg til jula selv jeg, det blir en "rar" jul, mamma har fått kreft, går på cellegift og orker ikke feire jul (for hun skal ha cellegiftkur noen dager før jul). Det blir en anderledes jul, men det er bare en dag - mammaen min skal bli bra og skal feire fler hyggelige julekvelder sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå