Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Jobbet i bhg. Hadde kokt lapskaus med alle ingrediense, inkl. pølser når jeg kom på at det ene barnet ikke spiser pølser. Jeg serverte da dette barnet lapskaus fra denne gryten, men plukket selvsagt ut pølsene. Men pølsene hadde jo kokt med, så da var det jo litt kraft fra dem i tallerken til dette barnet. Har tenkt mye på dette i ettertid og følt meg slem, men vurderte der og da at det var bedre enn at dette barnet ikke fikk lapskaus.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Tror jeg ville gjort det samme som deg, kanskje tatt en telefon til foreldrene først?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Så lenge barnet ikke er allergisk så hadde jeg ikke sagt noe eller tenkt noe videre på dette.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Så lenge barnet ikke vet hva det gjorde så kan det ikke lastes for det. Så i forhold til den muslimske tro har ikke barnet gjort noe galt. Det de ikke vet har de ikke vondt av på en måte. en muslim kunne ha spist en kyllingpølse som egentlig var av svin, men så lange vedkommende trodde det var kylling så gjør de ikke noe galt. Du burde vel neste gang ta kontakt med foreldrene hvis man gjør en lignene feil igjen, men ikke tenk noe mere på det. For for barnet selv om de finner det ut nå spiller et ingen rolle, det var ikke en synd. Mvh hun som har tatt islamske studier i mange år.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Tusen takk for svar, særlig til deg siste her! Nå ble jeg lettet. Hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 bare hyggelig:-) Hilsen hun med årevis av islamske studier bak seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå