Gå til innhold

Gir leger spesialbahandling til "sine egne"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså pasienter de har som også er leger? Tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ikke noe på,men er man lege selv har man nok mange ideer og forslag om både utredning og behandling og sånnsett kan det nok være at man kan få litt forskjellig behandling som lege eller annet helsepersonell....

Skrevet

Jeg er ingen lege,men jobber på sykehus. Da jeg ringte og hørte om UL-time,og jeg sa "ser i datasystemet vårt at jeg har fått en time som ikke passer",så fikk jeg spørsmål om jeg da jobbet på sykehuset (noe jeg seff gjorde). Og fikk da beskjed om at jeg skulle få ny time,og at jeg skulle få time til lege - ikke jordmor. Så litt spesialbehandling fikk jeg ;)

Skrevet

Ja, det gjør de. Jobber selv sammen med leger.....

Skrevet

Definitivt. Stor forskjell på pasienter som har en fot innenfor systemet og mannen i gata.

Skrevet

Absolutt. Og det kommer jo oss alle til gode. Syke leger som kommer seg raskt tilbake i jobb gjør jo at andre syke også blir behandlet fortere.

.

Skrevet

Hva legger du i begrepet spesialbehandling? Legen jeg jobber for er fantastisk, hun får stort sett alle pasientene til å føle seg spesielle, så spesialbehandling kan være så mangt. Det er gjerne spesialbehandling dersom hun svarer på spørsmål jeg har innenfor fagfeltet hennes også? Skjønt jeg ikke er lege :D Det er dessverre ikke hennes feil at helseforetakene behandler pasienter som dritt. Staten kan aldri tjene penger på at mennesker er syke og trenger behandling, men de gjør jammen meg et ærlig forsøk!

Skrevet

Vi kjenner en del leger og de får jo spesialbehanding i den forstand at de ikke trenger å vente lenge på time. De har jo også den fordelen at de snakker samme språk som andre leger og derfor lettere får forståelse for poblemene sine enn oss dødlige.

Skrevet

Jeg kjenner, både gjennom jobb og privat, en håndfull leger. Og felles for de er to ting: de er trege med å selv oppsøke lege. De underanalyserer ofte egne symptomer, og innrømmer ofte at dørstokkmila for å oppsøke lege kan være lang. De bagatelliserer altså det de opplever, og kan ofte oppleve at når de endelig søker hjelp er det mer alvorlig enn først anntatt.

Når de først er kommet seg til lege vil det av naturlige årsaker bli en annen dialog mellom lege og pasient, fordi de begge har kunnskap til å snakke faglig. De vil derfor oppleve å både bli tatt mer på alvor, og forstå mer av hva legen sier, enn vi vanlig dødelige gjør. Og som lege som får en lege som pasient vil jeg tro at man kanskje gir på litt ekstra, rett og slett for å ikke virke dum ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...