Gå til innhold

Julen, hva ser du mest frem til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste med julen?

Er det noen spesiell dag, noen spesiell tradisjon, etc som dere syns er det beste med selve julen?

Selv elsker jeg lillejulaften. Da pynter vi huset, vasker, ser kvelden før kvelden, vi prakkes med juletreet, samboeren min og ungene setter opp pepperkakehus, legger pakkene under treet.

Når barna har lagt seg tar jeg og mannen min oss et godt glassvin, shiner det lille ekstra.. Å da kjenner jeg den "barnslige-jeg gleder meg til jul"- følelsen kommer..

Julaften skal vi på formiddagen ¨å hjelpes til sammens med frelsesarmeen, vi skal servere mat, ha med pakker, snakke med folk , osv. Lage jul for de som trenger det :-) Det er alltid like koselig! Så skal vi til søsteren min å spise middag, før hele familien drar hjem til oss å drikker kaffe, spiser Dronning Mauds Dessert Fromasj, osv. SÅ : Nisser og pakker! :)

Første juledag har vi en gedigen julefrokost for venner og familie..

Resten av jula kjeder vi oss litt.. ;)... å Nyttårsaften er med verdens beste vennepar, samt noen venners venner !

Så gleder jeg meg til å røske ut hele jula! Å det gjør jeg kjapt etter nyttårsaften :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, du var flink til å skildre juleforberedelser! Jeg er vanligvis irritert på at folk maser om jul så tidlig, men du fikk meg faktisk til å glede meg :)

Det viktigste for meg er å følge gamle skikker, at jula faktisk ikke begynner før julaften kl 17.00! Da tenner vi juletreet ( som vi pynter lillejulaften), så hører vi sølvguttene synge julen inn. Og hos oss varer jula til "tjuendedag Knut jager jula ut"! ( Det er 13.januar, etter det er det "forbudt" å ha julepynt framme, eller spise julemat.) Jeg koser meg med å følge den tradisjonen og trosse alle som skal ha oss til å følge handelsstandens jul.

Skrevet

I år gleder jeg meg aller mest til at foreldrene mine kommer til oss.

Faren min ble nylig hjerteoperert.

Skrevet

I år gleder jeg meg til at vi skal lage jul for oss selv, mannen barna og jeg. Vi har familie langt unna og har ofte stresset med å reise til dem for å feire jul. Men i år har vi bestemt oss for at vi vil være hjemme og lage egne tradisjoner. Og det gleder jeg med til. :o)

Skrevet

Gleden av å ha barna å feire jul med. For meg er julen til for barna.

Det synes familien min også.

Skrevet

Julen er ikke til for barna! I julen blir vi alle som barn igjen!

Jeg har tenkt å feire jul når jeg blir gammel og grå og ikke har noen barn å feire med lenger, også, jeg!

Skrevet

Elsker at det er rødt, nissete med litt gull og glitter og masse lys :))

Det herligste er ungenes reaksjoner, glede og forventninger.

Lukten av julemiddagen (pinnekjøtt) er HERLIG og den går vi jo å snuser inn noen timer !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...