Gjest Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Selv liker jeg best å få ting som kan spises opp, brukes opp eller noe koselig håndlaget. Hva liker dere andre som ikke har mangel på stæsj i stua?
Tøysetipp Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Kan aldri få nok stæsj. Det byttes ut med det som er gammelt. Jeg elsker interiørbutikker og får jeg noe derfra hopper jeg opp og ned og skriker..
Gjest Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Siden jeg ikke strikker så blir jeg alltid glad for hjemmestrikkede votter, skjerf, luer og sokker. Håndduker og sengetøy blir jeg også glad for, bøker kan man aldri få nok av, undertøy (som ikke er av bestemor-slaget) og... tja... eller så har man vel det meste;)
Tante Blås Squaw Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Jeg scrapper, og blir alltid glad for hva som helst til hobbyen min ) Ellers pleier det å slå an med spiselige gaver - en samling spennende krydder til hobbykokken, rødvin til paret som elsker kosekvelder, hjemmelagt sild til tradisjonsbundne slektninger, ungenes skeive pepperkaker til onkler og tanter, yndlingssjokoladen til venninna, en flaske valgfritt nam-nam til kompisen osv.
Jenny-penny Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Alt av hudpleie produkter, fotpleie time, lys får man aldri nok av, gavekort på en finere restaurant eller frisørtime, spesial-kaffe og annet ekslusivt fra spesialbutikker(pasta, krydder, risotto, te, sennep, sjokolade) abonnement på ett blad/magasin, en god bok, handsker, deilig skjerf, undertøy, pysj, tøfler, ullundertøy, dvd-tvserie, cd... Hm, jeg er ikke vanskelig å kjøpe til ser jeg;)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Elsker gavekort jeg. På interiørforretninger, kjøpesentre, el-butikker, vinmonopolet, jernvare, klesbutikker (ikke hvilken som helst da), universalgavekort, tekstil og gardinbutikker a la Kid, Princesss, Jysk... man finner alltids noe. Men hvis man vet at vedkommende drikker alkohol i måtelige måte, så må vel et gavekort på vinmonopolet være et sikkerstikk?
sologsommer Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Erik Bagger brødkurv enten i plast eller i stål
Tredje drøm Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Har fått litt dilla på å lage til gavekurv til de som "har alt". En fin kurv med diverse oppi, alt etter hvor mye penger man skal legge i. F.eks. en flaske vin/brennvin, eller forskjellige typer "spesial"øl, lys og servietter, småpynt, en god kaffe/te-blanding, fin sjokolade/marsipan/karameller e.l., hudpleieprodukter, oster, balsamiko/olivenolje e.l., bok, smykke, flaxlodd, blomst... Ja, det meste kan jo puttes i. Er i hver fall mye som man alltid har behov for, for det blir jo brukt opp.
frk Nilsen Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Til "de som har alt" pleier jeg å kjøpe noe fra http://gavermedmening.no Slenger ofte på en god te i løsvekt eller en god kaffe fra en kaffebar, har de ikke kvern får jeg baristaen til å kverne opp.
Gjest Skrevet 20. november 2010 #12 Skrevet 20. november 2010 Det var nusselige ting Takk for forslaget!
husmus &2 Skrevet 21. november 2010 #14 Skrevet 21. november 2010 Ingenting slår gaver fra interiørbutikker. Akkurat nå er det Roberts radio jeg sikler på...
camilla^ Skrevet 21. november 2010 #15 Skrevet 21. november 2010 Tova tøffler står alltid øverst på ønskelista mi, jeg sliter ut så mange i løpet av året. (jeg kan gjøre det selv, men jeg ønsker meg det hver bursdag og jul av mamma fordet. Er så deilig å ta på seg nye. Også kan ikke mamma mase på at jeg ikke ønsker meg noe) Liten og spesiell julepynt. Jeg er ikke glad i masse og "serieprodusert" julepynt, så litt spesiell, håndlaget ønsker jeg meg alltid. Hele min familie har igrunn lik smak slik, så trenger ikke å forklare noen hva jeg liker. Lys og servietter blir jeg alltid glad for, selv bare masse t-lys siden vi bruker ekstremt masse. (men har fått beskjed av flere at t-lys går ikke ann å ønske seg. Min mann fikk en liten julesekk full av t-lys av mamman min ett år. Han var superfornøyd, og mamma gav det til han mest for tull...) Smykker blir jeg alltid glad for. Kremer, såper og slikt blir jeg faktisk ikke noe glad for. Allergisk så kan veldig sjeldent bruke det jeg får, selv ikke apotekkrem. Så det havner som regel i søpla etter nyttår om ikke noen andre vil ha den. Pleier alltid å få slikt av tanta mi, hun vet jeg er allergisk men jeg får det like mye. Ungene mine kan heller ikke ha det pga atopisk eksem. Men hadde jeg kunne bruke det så hadde det jo vært hyggelig. Hjemmelagede ting er koselig å få, i alle mulige varianter. Hjemmelagede tepper er en stor slager her i huset, vi får aldri nok tepper. Spiselige ting har jeg vel aldri fått noe serlig av, utover noen sjokolader. Vet ikke helt hva jeg syns om det, men det hadde kanskje kommet ann på hva det hadde vært. Jeg gir bort kaker til en gammel grantante som julegave, så jeg burde kanskje vite hva jeg syns om det selv. Men nå er det mest pga at hun ikke klarer å bake lenger og aldri ønsker seg noe. Hun har ikke barn, men har en kjempe stor familie rundt seg som invaderer huset henne i desember så da syns hun det er koselig å ha kaker i huset (kjøpekaker går vist ikke ann, og fint for oss for vi koser oss når vi baker og ungene hjelper ivrig til) Hobbyting er kjempe gøy å få. Vi har hobbyrom i kjelleren så der koser store og små seg når de har lyst, så uansett hva vi blir vi glade for. Selv om ikke alt er noe vi liker så er det gøy å prøve seg og ungene har vel prøvd ut det meste vi har. Faktabøker er gøy å få. Begynte for noen år siden å fylle opp bokhylla med "kjekt å ha bøker". Merket når ungene begynte på skolen at vi trengte endel bøker i hylla, bare slike fuglebøker osv. Og ettersom vi har utvidet litt så har vi merka at alle liker å titte og lese i slike bøker, ungene syns det er kjempegøy så vi ønsker oss mer. Ikke noen spesielle, så vil noen kjøpe så må de bare ta noe de syns ser spennende ut. (vet det kommer noen i år for mamma ringte når hun sto i bokhandleren, hun måtte sjekke så vi ikke hadde de hun kjøpte... Min mann får slike ting... Samt verktøy som min far mener vi trenger, eller han trenger som han kan låne igjen... Det samme gjør jeg med han, verktøyet jeg syns vi trenger på hytta får han som gave. Kjekt å ha hytte sammen, for alltid noe som er kjekt å ha der som man kan gi som gave. Sengetøy er en hyggelig gave for store og små her i huset. Har måtte skifte på senger endel julaftner kan man si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå