Gå til innhold

Ibux eller paracet mot bristet muskel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært igjennom en runde med lungebetennelse/bronkitt og har bristet/strukket en muskel på siden. Det gjør så sinnsykt vondt, selv når jeg ikke rører på meg også. Gjør vondt bare jeg stryker hånden over "sideflesket".

Dette er fire dager siden, men smertene har toppet seg i dag og nå må jeg bare ha noe smertestillende skal jeg komme meg igjennom dagene med 2 små barn.

Men hva er mest virkningsfullt, ibux eller paracet? Har en pakke med pinex forte også, men synes liksom den er litt skummel å ta;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke er gravid, er ibu det mest effektive

Skrevet

Ibux skal være best mot muskelsmerter.

Ellers råder kiropraktoren min meg til å ta en paracet og ibux når muskelsmertene er som på det verste..

Skrevet

Ikke gravid.

Takk for svar, da skal jeg hive i meg noe smertestillende, dette her gjør jo bare fryktelig vondt!!

Og er mitt innlegg som kom opp to ganger, nettet hang seg opp, så trodde ikke det gikk første gangen.

Skrevet

Vanlig dose av paracet og av ibux sammen, er det aller beste.

Skrevet

Hi her,

ja det har jeg hørt noe om også, men hvor mange mg kan tablettene være på da? Kan man ta en tab på 500 mg av hver??

Det gjør så innmari vondt:( Har vært hos legen og fått bekreftet at jeg både har bristet/strukket en muskel og bristet et ribben pga hosting, men pga stress og dårlig tid, så glemte jeg helt å spørre hva jeg kunne ta for å lette på smertene. Ribbenet er bedre i dag, etter 4-5 dager, men muskelen er som sagt fryktelig vond, er nesten sånn at jeg begynner å grine når jeg må bære på babyen min på 3 mnd.

(ammer ikke, så trenger ikke tenke på om det går over i morsmelk).

Skrevet

Jeg hadde tatt Pinex Forte i kombinasjon med Ibux, hvis du har fryktelig vondt. Dette fikk gubben forskrevet da han brakk/brista ribbein for et par år siden. Men legevakta ville faktisk ha han inn for å lytte etter eventuelt punktert lunge i tillegg, så kanskje du skal kontakte dem for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hi her

Skal på ny legesjekk til uken, så er i "systemet" men hadde ikke trodd at det skulle gjøre så vondt, så må ha noe mot smertene.

takker for svar:)

Skrevet

Det gjør dritvondt og spesielt etter noen dager, ja.

Skrevet

Jeg har alltid tatt 500 mg av hver når det har vært som på det verste. Kiropraktoren min har heller ikke sagt noe om å redusere på mg på noen av dem og det regner jeg med at hun hadde gitt beskjed om dersom hun mente det.

Jeg fikk senebetennelse i ryggen da sønnen min var ca 3 mnd og klarte nesten ikke å bære på han.

Da prøvde vi først 1 g paracet. Så en kombinasjon av 500 mg paracet og naproxen, men jeg måtte faktisk bite i det sure eple og gå over på en halv-hel paralgin forte for å kunne fungere.

Håper det hjelper med paracet/ibux for deg.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Hvis det er en blødning i muskelen, kan det bli større hevelse hvis du bruker ibux da dette er litt blodfortynnende. (da bør du unngå ibux den første tiden)

hvis du har brist i et ribbein, kan du trykt bruke kombinasjon.

1 gram paracet + 400 mg ibux (evt 600-800 mg ibux etter avtale med lege)

ibux skal ikke brukes hvis du har astma/andre lunge sykdommer, går på andre blodfortynnende medikamenter eller er gravid. eller har nedsatt nyrefunksjon.

Paracet skal du ikke bruke hvis du har nedsatt leverfunksjon.

Skrevet

Og nå ser jeg at det er en muskel og ikke et ribbein du skriver at du hadde brista. Herlighet, beklager så mye! :(

Skrevet

Gangsperre(slik HI sikkert har etter forhistorien å dømme) gir ingen fare i å bruke Ibux.

De fleste vet hvordan en normalt bruker paracet, så det med leverfunksjonen er jo bare overflødig. Normale doser til normale mennesker er ikke farlig.

Full dose Paracet og full dose Ibux er faktisk anbefalt til sterke smerter. Og Ibux har en betennelsesdempende effekt i tillegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...