Gå til innhold

For tidlig fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utført en konisering (fjerning av en del av livmorhalsen) pga celleforandringer for ca 4 år siden. Jeg vet at jeg har en økt sjanse for å føde litt før tiden pga denne operasjonen (livmorhalsen er kortere nå), men legen min sier at jeg ikke skal tenke noe på dette. Har noen av dere erfaring med tilsvarende? (Jeg er i uke 34 nå). Bare lurer på om jeg har veldig hastverk med å få ting på plass... ;) Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det samme i fjor sommer. Men jeg har ikke fåt beskjed om at det kan føre til tidlig fødsel. Gynokologen sa da at det ikke hadde noe å si ved en eventuel graviditet. Og jeg har ikke tenkt noe særlig på det fordi jeg hele tiden har vært plaget av ekstremkvalme og tenkt på det. Mamma gjorde det samme da hun var ung, men da var ingrepet mer omfattende, og hun måtte vente noen år med å bli gravid igjen. For at det da var fare for at ungen kunne "dette" ut for tidlig. Men tror ikke det er sånn nå.

Håper noen andre vet=))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min mor og jeg har gjort dette. Jeg ble konisert bare et par dager etter fødsel sist faktisk.

Da mor gjorde dette for nå 19år siden, dikk hun beskjed om å ikke bli gravid før det vertfall var gått 6mnd.

 

5uker etter koniseringen var hun gravid. Det var et veldig tungt svangerskap for henne, fordi legen kjeftet på henne for å ikke ha vert forsiktig og at hun bare kunne gjøre bereining med at barnet ville "dette" ut.

Fram til kontrollen da hun var 6mnd på vei, turte hun ikke bevege seg.

Den legen burde vert skutt for å ha skremt en gravid kvinne på den måten, og det sa legen hun fikk tildelt i svangerskapet også. (Hun fikk ikke kontroller av legen som kjeftet, gikk derfor til en annen lege da hun var 6mnd på vei)

 

Hun gikk 14dager over tiden med broren min :)

 

Da jeg hadde gjort dette, fikk jeg beskjed om at jeg ville antagelig modnes tidligere og det ville være en viss fare med for tidlig fødsel, men ikke noe big deal liksom.

Nå har det seg jo slik at alle leger sier forskjellig.

Jeg får oppfølging av gyn pga dette; 3 ganger i svangerskapet. Ble sist sjekket i september og da var tappen fin, og passe lang.

Nå skal jeg sjekkes igjen 2 desember og tror fortsatt den er fin, får fikk litt sjokk på sv kurs her om dagen.

Noe jeg ikke viste vertfall var at vi som er konisert har heller det problemet at vi ikke åpner oss i det hele tatt, enn at vi føder for tidlig pga tidlig modning. :o

 

Var vist sankk om arrvev etter laseren som på en måte var skyld i at vi kunne få litt problemer med åpningsfasen.

Så da er jeg offisielt ikke redd får å føde for tidlig, men rett å slett å ikke å få føde i det hele tatt ;)

 

Beklage rote, men håper dere forstår hva jeg mener :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...