frklykke & kosefisen Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 I og med at jeg er ganske tynn (bruker str 32-34 i bukser) har jeg et stort problem med å finne klær for gravide. Mar begynt å få mage, selv om jeg bare er 13 uker på vei. Snart er det jo julemiddager, juleaften og nyttårsaften, og vil jo selvfølgelig pynte meg litt ekstra, og regner med magen har blitt større innen den tid. Er det noen som har noen gode tips til hvor man kan kjøpe pene kjoler og bluser til gravide, i små str? Gidder ikke legge ut masse penger for ett plagg, i og med at pentøy bare er noe jeg bruker til spesielle anledninger! Flott hvis det er i en butikk, så jeg kan prøve plagget før jeg kjøper det. Og hvis det er noen som har tips om dongeribukser og lignende, blir jeg også takknemlig?
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Kopierer noe jeg skrev til ei på 3.tri: Kjøp en a-formet kjole i en størrelse større enn du har vanligvis(som ikke-gravid), dvs at den er AKKURAT passe rundt rygg/bryst(dersom ermeløs), for da er den løs nok over magen. Så kjøper du et strikkbelte med behagelig strikk, et knytebelte evt en lang silkesnor og har rett under bysten. Også kjøper du en fin skuldervarmer/bolero til - og vips, så er du både fin, slipper å se ut som du går i et telt og har klær og tilbehør du kan bruke etter at ungen er ute også Jobber vanligvis i klesbutikk, har kledd opp mange gravide slik og de har blitt fornøyde
frklykke & kosefisen Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 Tusen takk for tipset. Prøve å kikke i byen i går etter fine mammaklær, men det var jo helt håpløst. Så nå hoper jeg i det med friskt mot på mandag
bokormamma Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 HM har også en del gode mammaklær for oss som ikke er så store annet enn på magen. Har fått tak i noen bukser og skjørt som sitter veldig fint der.. Ellers er empiresnittet genialt! Finn en som sitter fint over brystet. Er det empirefasong vil den da se nydelig ut selv med stor mage -og den kan brukes igjen...
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Og empiresnitt lager man selv akkurat sånn som jeg beskrev det Lykke til, dere små nette gravide (noe jeg ikke kan skryte på meg å være selv med min ca 40-str )
Frøken Tredjegangs Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 jeg kjøpte en sort dressbukse på kappahl, for gravide. Kjempefin! Over den har jeg en dressjakke som jeg hadde fra før, og en vid skjorte under. Jeg knyttet (som hun over her sa) et sort silkebånd under brystene, og tok på meg høye hæler. Ble veldig fint, og dressbuksen kan man pynte opp og ned som man vil.. :-)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Mammaklær er veldig dyrt.. Du kan jo evt bare kjøpe en kjole i en størrelse større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå