Gå til innhold

ABC ullevål


Zaya

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring herfra, eller skal føde her i juni? :)

Er førstegangsfødende og har fått plass her. Litt nervøs i grunn, men føler meg komfortabel med valget =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du om det eller fikk du det tildelt. Jeg har hørt utrolig mye flott om ABC, men jeg trodde ikke ville ha mulighet til å føde der siden jeg er førstgangs og relativt ung.. (26 år). Blitt fortalt at det er forbeholdt flergangsfødende... Men bra for deg da!! Jeg har som sagt bare hørt bra ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like gammel som deg og førstegangsfødende. De tar imot førstegangsfødende.

 

Man må sende inn en søknad på mail eller post om hvorfor man vil føde der. Fikk svar samme dagen, og nå får jeg time i posten snart siden jeg får oppfølging hele svangerskapet av jordmor der også =) Godt å være trygg og bli godt kjent med de som skal ta i mot barnet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og snakket med de nå og tror jeg også kommer til å sende inn en søknad. Det er nok kanskje for sent siden jeg allerede er i uke 12, men det jo verdt en forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+3 . Sendte søknad på torsdag, da var jeg 12 uker. Så stor mulighet at du får plass :) Når har du termin? Jeg fikk bare beskjed om å sende søknad raskt. Hadde fått plass på Ullevåll opprinnelig, men siden man føder i mai er det ikke dermed sagt at det er plass når man skal føde. Her har man garantert plass. Det synes jeg også er svært betryggendes =) Lykke til, håper du får plass =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok - da er det jo en mulighet da. Hva var det som fikk deg til å bestemme deg? Jeg er litt redd for å fraskrive meg smertelindring helt siden dette er første gangen - men det virker som et så mye bedre alternativ på alle måter. Skal sove på det i natt og skrive en søknad i løpet av morgendagen. Skrev du lang søknad? Noe spesielt du la vekt på? Ser vi har ganske lik termin - kanskje vi ender opp der sammen :)

Uansett - ha en fin søndagskveld/natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kan jo liste opp noen punkter som fikk meg til å bestemme meg:

 

* Jeg ville ha badekar (og juni fødsel på ullevål er ikke synonymt med at man får det)

 

* Du er GARANTERT plass uansett.

 

* Jeg ville ha samme jordmødre under hele fødsel (det får man ikke på Ullevål for der har de skiftordning)

 

* Jeg ville bli kjent med jordmødrene på forhånd slik at jeg ble trygg på de. Man får alle jordmødre timer på ABC (på Ullevål får man bare tildelt den som er på vakt der og da og har jo ikke noe forhold til denne personen).

Det å være trygg på jordmor ser jeg på som en viktig del av en fødsel.

 

* ABC har store romslige lokaler i motsetning til Ullevål.

 

* Dessuten ligger ABC på ullevål, noe som gjør at alt er i hurtig nærhet hvis man skulle trenge medisinsk hjelp eller lege.

 

* Blir det FOR ille, blir man flyttet over til ordinær fødeklinikk, men terskelen er jo mye høyere for å be om medisinsk smertelinding.

 

* Normale fødseler går i snitt endel raskere uten medsisinsk smertelinddring.

 

Også er det godt å vite at man har klart det naturlig og at hverken man selv eller ungen har blitt påvirket av noe.

 

Ble langt dette her. Men det var en del av dette jeg skrev i søknaden også.

 

Forstår at folk velger å føde med smetelindring altså, tenker det må være opp til den enkelte hvordan man vil at fødselen skal være =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen zaya :)

 

etter å ha lest det du skrev, lest mer på nett og snakket med en venninne som har født der bestemte jeg meg og reiste opp og leverte en søknad. de sa at det var plass og at jeg ikke var for seint ute. jeg tør ikke jble før jeg får det skriftlig, men det lovet godt. og jeg er SÅ fornøyd med valget. takk for tips. hadde det ikke vært for deg hadde jeg ikke trodd det var mulig for meg å søke fordi jeg var førstegangsfødende..

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...