Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Hei! Er bekymret nå som fødsel nærmer seg med tanke på hvordan underlivet kommer til å bli etterpå. Jeg har store indre kjønnslepper som stikker/henger ut og gruer meg generelt til gynekologiske undersøkelser og ikke minst en fødsel når alt blir ommøblert der nede. Disse plager meg innimellom når de henger ut, det gnager og liker best når jeg liksom får puttet de på plass slik at de ikke henger ned. Hvordan i alle verden skal det gå med fødselen... Forstår dere ?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Kjønnsleppene mine ble hovne og store under svangerskapet, men det ble som før en liten stund etter fødsel. Jeg hadde også i utgangspunktet litt store kjønnslepper, som gnagde litt, særlig hvis jeg brukte string. Har alltid vært litt sår og tørr rundt kjønnsleppene nettopp fordi de har hengt litt utenfor. Men en stund etter fødsel syns jeg nesten de var bedre enn de noen gang hadde vært. Rett etter fødsel var det veldig hovent der nede. Hadde en tykk klump i underlivet og tenkte at her er det noe feil. Jordmor som undersøkte meg etterpå sa at alt så fint ut og at denne hevelsen ville forsvinne. Og det gjorde den etter noen uker. jeg sydde litt etter fødselen fordi jeg fikk en liten rift som lå komplisert til, derfor hovnet det skikkelig opp der nede og jeg fikk et arr som var stramt i mange uker etterpå. Jeg og mannen fikk ikke til å ha sex, fordi det føltes så stramt og vondt pågrunn av arret. Gradvis myknet det opp, og nå er det straks gått et år siden fødselen. Alt er som før., og det har det vært i noen måneder. Jeg merker ingen forskjell og mannen klager heller ikke. Han er like tent på meg som før også. Det er utrolig hva kroppen kan fikse opp i selv.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Jeg har også store indre kjønnslepper, og kviet meg for fødselen. Men der og da tenkte jeg ikke på det, jeg var for opptatt med det som holdte på å skje Dessuten har jordmødrene sett underliv i alle slags farger og fasonger, og også strukket til maks. Ikke noe problem! I ettertid har jeg ikke merket noen som helst forskjell. Kjønnsleppene var mye mindre de første par månedene etter fødselen, men så gikk det seg til etter hvert (uheldigvis hehehe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå