Gå til innhold

Dere som har 1 barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og ikke kan eller vil få flere - eller dere som er enebarn - hva tenker dere om å ikke ha søsken?

Jeg har fått den triste beskjeden om at jeg ikke kan få flere barn, og klarer ikke helt å "godta" at datteren min ikke vil få noen søsken. Så lurer på om det er så fælt som jeg tenker at det er. Vurderer seriøst adopsjon, surrugatmor eller fosterbarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn, kommer ikke til å få flere. Mest sannsynlig.

Har innfunnet meg med det, og er så lykkelig for han jeg har. <3

Skrevet

Hva man ikke vet har man som regel ikke vondt av. Altså er man vant til å ikke ha søsken, så vet man ikke helt hva man går glipp av, selv om det sikkert vil bli stilt spørsmål ved det. Jeg hadde bare småsøsken og ønsket meg storesøsken. De som hadde storesøsken ønsket seg småsøsken. Når man er små ønsker man gjerne det man ikke har, eller kan få. Etterhvert som man blir eldre, og alle søsknene kommer på samme nivå, så er man stort sett fornøyd med de søsknene man har.

Jeg ser bare for meg at det kan blir ensomt når man blir eldre og foreldrene dør, og man ikke har noen nære å dele sorgen med. Samtidig finnes det jo søsken som ikke har noe kontakt i voksen alder også.

Hvis barnet ditt forblir enebarn, kan dere være flinke til å ta med en venn eller venninne med på ferie eller helgeturer.

Skrevet

Joda, sant nok at man bør være lykkelig for de barna man har. Spesielt når man tenker på dem som ikke kan få noen!

Så føler meg litt egoistisk når jeg tenker slik, men det er kanskje fordi det er så nytt. Har alltid tenkt at jeg ihvertfall skal ha 2-3 barn.

HI

Skrevet

Har nok på en måte innfunnet meg med det ene jeg har. Det skulle jo egentlig være null barn, så er egentlig veldig heldig at jeg har fått ett:)

Synes det er litt trist på hennes vegne, mer enn min..., men får håpe hun får nære og gode venninner etterhvert.

Jeg er alene, så er nok ikke aktuelt med foster eller adoptivbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...