Gå til innhold

Juleforbredelser!!! Noen tips og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år feires julaften hos oss og det er første gang jeg skal stelle itand jul..som om ikke det er nok, har jeg vært så gjestfri å invitert en liten "bataljon" med familie så vi blir vel 10-12 rundt middagsbordet. HJELP!!! Vi i min familie er vandt med skinkestek mens sambo er vandt med ribbe så det får bli både òg. Til dessert pleier vi å ha sjokoladepudding, mandelkjernepudding OG riskrem.. mens sambo ikke har noen spesielle tradisjoner så derfor vil jeg høre om dere har noen gode forslag til en ny tradisjon vi kan skape i vårt hjem? Tenkte å prøve å lage slike kromkake"kopper" men ingen her er spes glad i multekrem så noen andre forslag?

På forhånd takk for alle innspill!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med hjemmelaget karamellpudding? Det pleier vi å ha, og det er rett og slett nydelig. Krumkakekopper med fyll er jo godt. Hvis dere ikke liker multekrem liker dere kanskje trollkrem (altså med tyttebær)?

Skrevet

Hmm.. karamellpudding har jeg aldri laget så om du har en god oppskrift, mottas den med takk i innboksen her... Trollkrem har jeg aldri smakt men det høres godt ut.. litt friskt? alternativt tenkte jeg på å ha vaniljeis i kromkakekoppen og kanskje noe varm kompott over? Eller en eller annen saus? Kirsebær? Hmm...

Skrevet

Hos mine svigerforeldre får vi servert krumkaker med krem og syltetøy, da settes det ofte frem 2-3 skåler med syltetøy så tar man det man liker best. Det er jo en veldig enkel dessert hvor du kan lage krumkakene god tid i forveien og spare deg for litt jobb når det nærmer seg.

Skrevet

Siden det er første året med hjemmejul syns jeg du skal spørre deg selv 8og samboeren din) hva du har lyst på.Til både middag og dessert. Jeg mener,hvis du har mest lyst på feks torsk og gele på julaften så lager du det;-)

Hva med å ha frukt til krumkakekoppene? Evnt med is til. Det er jo vanlig med fruktfat på kvelden sammen med godter/kaker så du kan jo lage en frukt salat i steden:-)

Skrevet

Godt forslag-godt forslag!! Hmm... ok, tror jeg skal kjøpe meg en notatbok, jeg...skrive ned alle gode idèer.

Skrevet

Også godt forslag!! Og litt frukt etter en tung julemiddag, høres egentlig veldig godt ut. Takker og bukker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...