Gå til innhold

Hva er ditt syn? Samvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du er best for barnet?

Å ikke møte far i det hele tatt?

Eller sjeldent samvær, som. feks. en gang i måneden eller mindre. (Av f.eks. økonomiske årsaker, helse o.l.)

Utgangspunkt i et ca. 2 år gammelt barn, hvor mor flyttet bort rett etter at graviditeten var bekreftet. Barnet kjenner altså ikke far.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis far vil treffe barnet så synes jeg han må få lov til det. Men jeg hadde ikke latt barnet være alene med far hvis barnet ikke kjenner faren sin

Skrevet

Jeg tenker at et barn har godt av å kjenne sitt opphav, hvis det ikke er noe som taler veldig sterkt imot (f.eks svært dårlige egenskaper ved opphavet).

En venninne av meg stod med denne problemstillingen. Faren til barnet hennes var voldelig mot henne, og var helt gal på mange måter. Han ønsket ikke å ha særlig kontakt med barnet, men hun var veldig opptatt av at de skulle ha et visst samvær. Hun dro land og strand rundt med barnet for at han skulle treffe sin far under trygge omgivelser.

I dag er gutten 12 år og er hos faren sin 50 %. Det fungerer veldig bra. Han har aldri vært i nærheten av voldelig mot gutten, og de har et svært godt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...