Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Hei. Er ikke-betalende vektklubben.no-medlem. Skal ned 4 kilo til jul og 7 til sommeren. Trener 4 dager i uken, og ligger stort sett ganske greit på 1600 kcal. Variert kosthold, men litt kos innimellom. Såå. 1. Kan jeg spise mine "opptrente" kcal i tillegg til dagens 1600? På VGs vektklubb kunne man spise 500 kcal ekstra om man trente bort 500 kcal. Er det slik hos Grete også? Jeg har ikke behovet til daglig, men i helgen kan jeg gjerne ta meg en ekstra joggetur for å rettferdiggjøre en sjokolade... eller to. 2. Hvorfor stagnerer vekta? Gått ned i røkk og napp/jevnt og trutt det siste året. Fra 94 til 78. Nå står den på 78 og vil ikke rikke seg. Jeg spiser sundt stort sett hele uka. Variert og ganske ofte og lite. Trener mandag (kondisjon i sal), tirsdag (spinning), fredag (kondisjon i sal) og lørdag (spinning). Spiser ofte endel godteri i helga. Gjerne 200 g sjokolade og litt potetgull. NOEN RÅD?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Registerer du matinntaket ditt? Du vet at 200 g sjokolade gir jo ca 1100 kalorier og potetgull i tillegg (la oss si 400 kalorier) gir da 1500 kalorier i uka. HVis du fordeler dette på en uke er det ca 200 kalorier ekstra hver dag i tillegg til ditt vanlige inntak. Hvis du har kontroll på det skulle det ikke gjort så mye. men du er antagelig nær målet ditt og kroppen kjemper for å beholde kiloene. hvor mye mer skal du ned?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Herrgud hadde jeg bare lest ordentlig ser jeg at du har skrevet det. Er du sikker på du spiser nok? Register alt og pass på at fordelingen er ca riktig. Fortsett og tren og du vil gå ned. Jeg ville kanskje dempet godteri inntaket og lagt det inn i det vanlige matinntaket så kalorisummen blir den du skal ha. Du er kjempefling!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg registrerer matinntaket ja. Ligger på fra 1550-1700 hver dag. Sett bort ifra de dagene (fredag og lørdag) jeg spiser sjokolade. Om jeg spiser 100 g sjokolade, er dette 500 kcal. Da ender jeg vel opp på ca 2000 (anbefalt daglig inntak for en voksen kvinne) Jeg mangler 3 kilo til julevekta. Er 78. Skal ned til 75. Hva kan jeg gjøre for å kickstarte de siste 3 kiloene? Er vel ikke helgekosen som ødelegger for de? Er jo fortsatt innenfor "normalen"...Uff:(
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Tusen takk. Føler at jeg er litt flink også. Bare surt med de siste 3 som sitter som støpt. Jeg skriver inn alt. Men om jeg trekker fra treningskcal, går jeg jo 500 kcal+ i minus fire dager i uka. Kan det være at jeg spiser for lite? Hva foreslår du evt at jeg spiser? Går i havregrøt, brødskiver, melk, vanlig pålegg til frokost og lunsj Salat og vanlige middager i moderate posjoner - fisk, kjøtt. Ikke noe spesielt. Grønsaker, frukt osv. Også helgekosen, men den skrives alltid inn. Takk for fint svar
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Fortsett sånn. Jeg tror du bare må smøre deg med tålmodighet, de siste kiloene er alltid de vanskligste. Du kan jo evt. trene ekstra hardt nå frem til jul. Intensiv kondisjon og styrke... Det vil løsne til slutt! Håper jeg klarer å gå ned like mye som deg. Jeg syns det går så sakte, men det går da nedover og det er det viktigste! (beklager skrivefeil i de to andre innleggene, men er så trøtt:))
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Stuuptrøtt selv, så bør vel finne sengen. Takk for fine svar og gode ord. Jeg er veldig stolt og glad over at jeg har klart meg hit. Skal bli godt å endelig bli fornøyd. Misforstå meg rett - jeg er glad i kroppen min. Den har bare noen kilo ekstra på seg Min oppskrift har "bare" bestått i normalt, sunt kosthold i mindre mengder + mye god trening. Ikke noe slankekur. Derfor håper jeg kiloene er borte for godt. Når jeg er nede i 72 skal vi slutte med prevensjon også Hvis du går ned sakte, er det det beste. Du er også flink! Sov godt. Natta
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Takk for oppmuntring! Det trengs:) God natt!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Noe av det viktigste på grete Roede er at du spiser regelmessig. 3 eller maks 4 timer mellom hvert måltid ellers setter du ned forbrenningen din. Hva er det du trener da? Hvis du trener noe der du forbrenner veldig mye kalorier kan det hende du burde ha litt mer mat (øke fra meny 2 til 3), det vil si en ekstra brødskive til lunch, mellommåltid og kvelds. Kan være vel så ille å spise for lite som du selv sier. Hvis du bruker vektklubben sin beregning av forbrente kalorier ved trening vil jeg nesten tipse deg om å prøve å trene med pulsklokke, min erfaring er at det som kommer opp på vektklubben stemmer dårlig med hva jeg faktisk forbrenner. (Jeg forbrenner færre kalorier enn vektklubben mener jeg gjør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå