Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 En som kommer f.eks. hver fredag formiddag og vasker hovedleiligheta (kjøkken, bad, stue, gang, trapp og 2-3 soverom). Støvsuger, tørker støv, vasker gulv. Vi skal på forhånd på ryddet. Kanskje snakk om 100 m2. Kan ikke skjønne at det skal ta mer enn to timer. Hva kan det koste, tror dere? Bor i Tromsø, om det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Svart: ca 400? Jeg betaler 325 for to timer. Men er jo ikke bare bare å få tak i noen seriøse. Dessuten kan du aldri bli minister..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Kn da ikke være ne priblem å bli minister? For meg høres det ut som de har leid svart arbeid hele gjenger:) HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Det er så jævlig irriterende at siden flytter seg mens man skriver!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Vi bor i Tromsø og har vaskehjelp. Hun vasker 2 bad, 2 ganger, stue, kjøkken og ett soverom. Barnas soverom inngår i ukelønnen demmes, så det tar de selv. Jeg vet ikke hvor lang tid hun bruker for jeg er ikke hjemme når hun er her. Hun jobber hvitt, og vi betaler 600kr hver gang. Vi snakket med en annen dame først, hun skulle ha 500kr, men så fant vi ut at hun jobbet svart, og det ønsket vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Om jeg skulle gjort det, så hadde det kostet deg kr 740,- for 2 timer. Jeg jobber hvitt. Og to timer hadde vært helt OK tid for en slik leilighet. Det hadde vært billigere om ikke staten skulle ha moms og alt mulig annet. Det er ikke så mye jeg sitter igjen med etter det er betalt..... Men jeg bor ikke i Tromsø....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 En bekjent har vaskedame, hun bruker ca 2 timer. 600 kr svart. Og ja, dette er i Tromsø :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 er det noe å drømme om? er vel bare å skaffe seg!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 600 kroner svart for 2 timer? Det hadde ikke jeg betalt, i hvert fall ikke svart. Betaler jeg såpass mye må det være hvitt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Go for it! Vi har hatt vaskehjelp i ca ett år, og det har faktisk forandret livene våre. Utrolig deilig! Vi har stort hus, med 4 bad og rakk aldri å ta alt på en gang før. Hun tar 110 i timen, og kommer hver mandag og vasker HELE huset, alle gulv, tørker støv, vasker alle bad, alt ser shiny og flott ut og det er så deilig å komme hjm. Hun bruker 4-5 timer hver gang, og skal ta vinduene 2 ganger i året (ute og inne) i tilegg. Da har hun med en venninne. Sist brukte de to 4,5 timer på alle vinduene (har sånne veldig store vinduer, og igrunn veldig mye vinduer generelt..) Verdt hver 50 øring. Får tid til å rydde i dybden, sortere gamle klær, rydde i kjøkkenskap o.l som jeg aldri hadde tid til før. Vet faktisk ikke nå hva jeg skulle gjort uten henne. Nå er hver mandag en fest, komme hjem til skinnende rent hus som lukter godt, lage god mat og slappe av med familien og ikke tenke på å skrubbe do...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Du vet du har underbetalt arbeidskraft, nn 12:27? Gir det god samvittighet? Tenk over at om hun jobber svart, så mister hun alt av opptjening til pensjon. Og det på grunn av slike som deg, som godtar og ansetter svart.... Og svart arbeidskraft er ulovlig i tillegg... Jeg hadde rett og slett ikke hatt samvittighet til å behandle andre så dårlig....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #12 Skrevet 20. november 2010 Hun har utbetalt 110 i timen, vi betaler 130 og 20 kr til skatt. Gikk litt fort i svingene når jeg drømte meg bort hvor fint det er. Vi har ansatt henne, hun har ikke firma og sånn, men har ganske mange hun jobber for og ca halvparten av de har ansatt henne og betaler litt mer. Nei, hadde ikke gitt god samvittighet med svart arbeidskraft. Dessuten er mannen i en sånn type stilling som gjør at man kunne havnet i lokalavisen hvis vi brukte svart arbeidskraft, så det kan vi ikke ta sjansen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå