trekkoppfugl Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Vi får en liten gutt i februar -vårt første barn, og har tre stk ivrige par førstegangbesteforeldre som klør etter å hjelpe oss. Nå har et av dem kjøpt vogn til oss, og da lurer de andre på: HVA KAN VI GI DERE? Og vi aner ikke! Og nå nærmer også julen seg. Siden vi selv er fattige studenter, vil vi gjerne ønske oss de riktige tingene, som vi kanskje ikke har råd til selv! Vi liker å kjøpe brukt, og tenker å kjøpe bæresele slik, har sett mye billig og fint! Vi har nå: Vogn Vugge -brukt Grindseng -brukt reiseseng -brukt Vognpose -brukt Vognteppe sengeteppe madrass, dyne babysauefell tripptrappstol -brukt babyklær -brukt Hverken meg eller mannen har lappen, så vi trenger ingen bilrelaterte ting. Jeg tenker å ønske meg brystpumpe til jul, ellers ønsker vi oss kanskje den nyfødtboksen til tripptrapp. Hva trenger vi? noen tips?
Live&Spire Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Lammeskinn.... har 3 lammeskinn selv. Ett til vognen, ett til sengen og ett i bilstolen!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Baeremeis/ baeresele? Stellebord? Andre moebler til babyrommet? Vippestol?
Puppemamma Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 lekegrind, ullklær, klær i litt større strl til senere bilsete? leketeppe, pledd, strikka tepper
Ginger-mor Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Bilsete er nok lurt uansett om dere har lappen eller ikke, ja. Det kommer alltids situasjoner der det er greiest å bruke bil. Det er ikke sikkert det passer seg å kjøre kollektivt hjem fra sykehuset engang.
Mrs. Zoidberg Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 Enig med 10.14. Bilsete er nok lurt å ha uansett. Gir flere muligheter.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Trekkoppfugl: vet du hvor man kan få kjøpt den newborn-delen til stokkestolen?? Den så genial ut, men finner ikke forhandler på den
Live&Spire Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Vi kjøpte vår på arnas hus i kr.sand
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Takk hva lå den på i pris??
RockMyWorld Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Hvis det er snakk om litt dyrere ting ville jeg absolutt ønsket meg Pulk Ellers Vinterdress, ullklær, vippestol, litt dyrere leker....
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 20. november 2010 #12 Skrevet 20. november 2010 Lammeskinn, kortklipt gjerne fra Nøstebarn i ulike str (de holder seg bedre i vask). Bilstol (greit å ha uansett) Vippestol Lekegrind DIverse ullklær, eks ullfleece fra Nøstebarn Elektrisk brystpumpe Stellebord
bokormamma Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Også et kjedelig, men veldig praktisk tips: Dere kommer til å trenge hauer med gode kluter og håndhklær;-) Det er kjedelig å kjøpe, men ytterst nødvendig:-) Og bilstol er et must, enten man har bil eller ikke.
trekkoppfugl Skrevet 22. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. november 2010 Tusen takk for kjempegode tips! hm. vi bor i behagelig gangavstand fra både sentrum og sykehuset, så er fortsatt skeptisk til bilstol, men her var det mange gode råd:) Tror newbornsettet selges på barnas hus i Bergen, og sikkert SMÅting også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå