Gå til innhold

bonusbarn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et latterlig ord!

Jeg kan vitterlig se for meg alle damer som får seg type med unger på slep som en heftig bonus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja.. Synes faktisk det er et fint ord jeg. Mer positivt ladet enn stebarn.

Skrevet

Falskt positivt synes jeg...

Skrevet

Så bonusbarn må være negativt?

Skrevet

Spør du meg eller HI?

Er bare enig jeg.

Kaller disse barna stemor/far for bonusmor/far?

Jeg undrer....

Skrevet

det er mange som kaller steforeldre for bonusmor/far

jeg syns det er positivt å fint, men det må jo være ønsket fra både bonusmor/far og barnet selv.

det er jo mange som syns barna er en positiv ting og blir glad i dem.

Skrevet

Mine barn har en bonusfar - de kaller ham ikke det, men han er fantastisk, og barna mine elsker ham. Er 100% sikker på at mine barn er noe positivt i livet hans - en bonus.

Leser mange innlegg her hvor bonusmødrene er sure, sjalu og bitre, så kanskje glad for at barna mine slipper det.

Anonym 21.35

Skrevet

Kaller meg verken stemor eller bonusmor. Liker ingen av benevnelsene. Men har dere et annet litt sprekere navn på denne gøyale tilstanden, som mange av oss heldigvis har snubla oppi?

Skrevet

Jeg syns både bonusbarn og bonusforeldre er en flott benevnelse. At barna mine så heldig å ha både bonusmor, bonusfar og to sett med bonusbesteforeldre som er glad i dem og viser det, det må jo bare bevise at de er bonusbarn:))

Her er det nesten jeg som blir satt tilsides når ungene er hjemme, og jeg setter så umåtelig pris på det!!!

Ikke la ungene få lide under at foreldrene ikke klarte å holde sammen. Stebarn er så negativt ladet.

-De er en del av "pakka" som jeg valgte, sier samboeren min. Og han visste jo godt hva han gikk til, meg inkl. barna mine, og om det ikke hadde fungert, så hadde det ikke vært vanskelig for meg å velge.

Skrevet

Hver gang stedatteren min kaller meg stemor gir jeg henne et rødt eple :) Men det er en intern spøk mellom oss. Ellers har jeg et navn som brukes, og er kona til pappa. Hverken stmor eller bonusmamma er i bruk.

Skrevet

Jeg syns det er verre med "biomor" og "biofar". Høres ut som noe som ligger langt lengre ut i slektsrekka enn "bonusmor- /far", og mye mindre nært.

Det heter mamma og pappa for barnet har bare en mamma og en pappa.

Så får man heller finne ut om man skal kalle det bonusforeldre og bonusbarn eller steforeldre og stebarn.

Skrevet

Hater det ordet syns det passer bedre på noe man får på jobben en på mennesker man har i familie. Hører heller aldri noen andre enn her inne bruke det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...