Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 min sønn e 6 år, men å la han ha en vanlig pc virker for meg helt absurd ! min unge e brautete og brumlen for å si det sånn. jeg kjøpte en leke pc i dag til jul. (han får mer da) til 199,- kr som før var på 399,- jeg spurte butikken hvorfor de var så billige nå og fikk til svar "det er vanlig at dem fra 3 år ca har sin egen vanlige pc".... ehhhh...javel... er det bare meg som er gammeldags eller ?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Sønnen min begynte å bruke vanlig PC da han var 6. I første klasse begynte de med lekser på PC tror kanskje en 6-ring fort vil gå lei av en lekePC Snuppa fikk lekePC da hun var 3.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Nei, du er ikke gammeldags. Min sønn blir 7 i januar og har ikke sin egen pc...Kommer nok ikke til å få det før om MAAAAAAAAAAAANGE år heller...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Herregud, lurer på hvordan det skal gå med barna våre..Egen pc fra 3års alderen? Største min fikk ikke pc før han var 10, da hadde han spart noe selv, så la vi i resten. Syns ikke så små unger trenger egen pc, da de fleste hjem har pc som de kan bruke når det trengs for å gjøre ting sånn som lekser
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 det var denne jeg kjøpte : http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=4123&KatId=44 hi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 om mitt barn får lekser til en vanlig pc så er det greit. men ikke en egen hele tiden. koster ikke på en data som kan risikere å ødelegges..... godt å høre at det er flere her som mener det ikke er gammeldags måte å tenke slik jeg gjør hi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Tror de i butikken har missforstått det med at 3-åringer skal ha egen pc, det er blitt anbefalt at 3-åringer får prøve seg litt på pc (litt spill osv.). Ikke at så små barn skal ha sin egen pc. Jeg tror nok ikke at mitt barn får egen pc når hun blir 6 år, men hun har fått lov til å prøve seg på noen enkle spill fra 2-3 års alderen og takler å bruke pc forbausende bra.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Nei, en 6-åring trenger ikke egen PC, men tror fotsatt han vil gå rimelig for lei en leke PC. Har familien en felles PC han kan bruke, så er jo det helt ypperlig. Vi har en egen PC til ungene. Min får de ikke fikle med, og mannen sin jobb PC er helt uaktuelt for de å få lov til å bruke:) Ungene bruker PC'n til lekser (fra 1. klasse), spill og noen nett-surfing samt å spille musikk. Jeg tror fortsatt en 6-åring vil gå rimelig fort lei en lekePC. Jeg hadde heller valgt å kjøpe noen enkle PC-spill (f.eks Josefine) framfor en lekePC til en 6-åring.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Treåringen vår får spille litt på vanlig pc. Han klarer fint de enkleste spillene. Du burde vurdere det. Det er fin trening for finmotorikken og barn som får øve seg på å skrive på pc lærer ofte å skrive bra litt raskere
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Men han har selvfølgelig ikke egen pc og kommer ikke til å få det på mange år. Lekepc'en er forresten bra den også, men det blir fort litt ensidig så det er greit å bytte litt på
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 ja men da ligger vi jo godt an hehe. vi har en "felles" pc her samt en arbeidspc. den ene får han lov til å låne innimellom når det er noe seff, men ikke ha en selv. da er lekedata ypperlig han elsker den og kan skrive og regne på den. han liker å regne hi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 De 3åringene jeg vet om som har "egen" pc, bruker en gammel som foreldrene har sluttet å bruke. Og grunnen til at de har en "egen" pc er ikke at de selv skal bestemme når og til hva de skal bruke den, men hvis noe skjer med den, så er det en pc som ellers ikke blir brukt som blir ødelagt. Vår 3åring bruker en gammel pc til å spille Sofiespill (hun er lillesøsteren til Josefine og passer for yngre barn), se på Brannmann Sam på youtube (selvfølgelig mens vi er i nærheten) og nrksuper.no. Han får ikke bruke den uten å spørre, men han klarer selv å skru den på og har egen bruker på den med kun de tingene han får lov å gå inn på.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Først vil jeg si HI at jeg forstår tankegangen din og er enig. Men virkeligheten er at en 6 åring vil gå lei av den lekepc`en veldig fort tror jeg. De er vant til å håndtere virkelige pc`er både på skolen og hjemme, da blir en leke pc fort kjedelig. Likevel så hadde jeg ikke kjøpt egen pc. La han låne deres. Vårt barn har heller ikke egen (7 år). Får det ikke på mange år ennå.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 ja han får låne våres med tilsyn hi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #15 Skrevet 19. november 2010 Gutten vår på 2,5år har vanlig laptop... Et spill, og film. Vi bestemmer når han kan få bruke den. Han er villbass, men rundt alle pc'er i hus har han alltid måtte forholde seg rolig. Dette har gått nesten uten problemer (noen taster på mannens pc har forsvunnet med da var han 9mnd). Men leke pc'n tuller han bare med! Av og på, opp og igjen. I gulvet har den gått noen ganger og, så den har vi faktisk lagt bort!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #16 Skrevet 19. november 2010 Her i huset har alle en egen laptop Ungene er 11, 6 og 4, de har alle hatt leke pc fra 2 år Er vel slik det er nå, størsta fikk seg nettopp Htc hero telefon og i tilegg har de egen flatskjerm, x- bok, x - boks 360, og ny wee , er de bortskjemte eller? Trodde slikt var vanlig i alle hjem jeg ?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #18 Skrevet 19. november 2010 Vår 4 åring har nå fått pc nr 2. Den er 3 år gammel og kostet 50 000,- da den var ny. Galskap? Ja i aller høyeste grad, men nå har vi ikke mindre enn 6 pc'er liggende i stua, ingen av dem har vi kjøpt selv, så hvorfor ikke? Skulle jeg ha kjøpt en selv, så ville det nok blitt en leke pc i første omgang. Regner med at han kommer til å overgå meg i pc kunnskaper når han er 10, så jeg får bare nyte de neste 6 årene...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #19 Skrevet 19. november 2010 ja da må jeg være rar...hehe for min del synytes jeg barna er bortskjemte om dem har egen labtop når dem er yngre enn 10 år men....jeg følger vel ikke med i tiden hehe hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #20 Skrevet 20. november 2010 jøss er dette vanlig? Har ei jente på 6 år, men har ingen planer om og kjøpe pc eller tv som ho kan ha på rommet sitt. Vi har en lap top og en stasjonær så ho får bruke en av de hvis ho skal spille. Og blir ho eldre kan ho sitte på den stasjonære.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #21 Skrevet 20. november 2010 hva er det jeg skriver? Og blir ho eldre kan ho sitte på den stasjonære? Det jeg mente var jo selvfølgelig at når ho blir eldre kan ho sitte på den stasjonære hvis det er nett surfing og lekser på gang. 07:51
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #22 Skrevet 20. november 2010 Min 6 åring har hatt egen pc i ett halvt år. Det er en pentium3 fra 1998 som såvidt klarer å spille ett Josefine spill. Hun skal nå få en laptop av sin "steonkel",for han har kjøpt ny og ville gi den bort. Pc er ikke koplet til internett,så det blir kun brukt til spill. I huset har vi også ps2 og nintendo Wii,men de tilhører egentlig oss voksne;-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #23 Skrevet 20. november 2010 jeg syns du er litt gammeldags ja;) Mener ikke at du skal kjøpe egen pc til gutten men lekepc?? Hjelpes, tør vedde på at gutten din ikke vil tørre fortelle de i klassen hva han fikk i julegave. Mine barn fikk lekepc det året de ble 3, og idag er de 4 og 5 og bruker pc min den stunden de leker med pc. Da går det i litt spilling(Sofie, knerten osv) Kjøp heller gutten spill så han kan spille på deres pc. Josefine spillene er kjempefine og lærerike. En lekepc er gøy for et lite barn, men for en 6 åring kan den ikke sammenlignes med en vanlig pc. Grafikken er skikkelig dårlige, og oppgavene tørre.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #24 Skrevet 20. november 2010 Og ja: er mer vanlig at 6 åringer bruker pc enn lekepc!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #25 Skrevet 20. november 2010 Nei, vil ikke si de er bortskjemte men vil si at du oppdrar dem dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå