Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 jeg vil lage julekalender til alle barna mine. men det jeg lurer på er hvordan andre gjør det i forhold til at ikke alle barna er hos oss alle dagene i desember før jul. 2 barn er hos oss alle dagene, et barn er hos oss 11 dager og et barn er hos oss 7 dager i des før jul. det er vel ok å lage en gavekalender med 24 gaver til de av barna som er hos oss hele tiden. også får de andre to barna gaver de dagene de er her? la oss si at hver gave skal koste 10 kr. blir det urettferdig at de barna som er her hele tiden da får kalendergaver til 240 kr, og de andre barna får for 110 kr og 70 kr? eller skal alle få for 240 kr og da gi dyrere gaver til de to barna som får færre gaver? var det alt jeg lurte på tro?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Nei synes det blir helt greit å ha gave på de dagene de er hos dere.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Felles barn får gaver hver dag, de to andre får gaver kun når de er her. Får kalender hos far også - trenger ikke dobbelt de dagene.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 I år skal ikke bonusgutt være hos oss mer enn 5 dager i desember pga at pappaen skal offshore. Jeg dropper å ordne kalender til han i år, så satser jeg på at mora er såpass intelligent at hun sender med han ei kalenderpakke den helga han skal være her. I fjor kjøpte jeg legokalender til han, og da satt han her å åpna9 luker om gangen fordi han ikke hadde vært her på ei stund... Var urettferdig for de to andre barna som bor her fast da de visste at han hadde en kalender til hjemme hos mammaen sin..:/
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Jeg synes det er helt greit at barna får åpne kalenderen de dagene de er hos oss. Dette gjelder både mine bonusbarn og min egen datter som er på samvær hos sin far.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Hadde uansett hatt 5 gaver i bakhånd. Kjedelig for han om mamman ikke sender med noe.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 ja det der med at bonusbarn kan åpne så mange luker i en kalender er ikke lett for andre små barn å forstå. hvorfor kan hxn men ikke jeg åpne mange luker på en gang? det spørsmålet fikk vi gjennom hele kalenderperioden i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå