Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg trenger et bevis for at jeg har 100% av omsorgen for prinsessa mi, faren er 0 intr. og bryr seg ikke i det hele tatt. Men skal jeg åpne en konto i banken og få pass til vesla trenger jeg et ark som beviser at det bare er jeg som er inn i bildet. Hvor får jeg tak i det, og hva spør jeg etter noen som vet??? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Trenger du bevis på det da? Hva med fødselsattesten kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Så lenge du har oppgitt barnefar og han har skrevet under, har dere delt foreldrerett ( Ikke foreldreansvar) Og da må du ha pappaen sin underskrift på både konto og pass , eneste måte å unngå det på, er å få far til å fraskrive seg denne, eller åpne konto i ditt navn, men pass har du ingen annen utvei enn å få fars underskrift, såfremt han ikke fraskriver seg forelderetten !
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 du ringer folkeregisteret og får en bekreftelse påat du foreldreansvaret alene
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Anonym 21:19 Det du skriver stemmer ikke! HI: papiret du trenger får du ved å ringe folkeregisteret (skatteetaten). Jeg ringte for noen uker siden, og fikk dokumentet i posten dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Når jeg ringte til folkeregistret fikk jeg bare en utskrift av skjermen til saksbehandler dama der det står "barnet bor hos: mor" med gul strek over. Og det var ikke gyldig
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Ring skattekontoret og forklar hva du trenger. Det gjorde jeg og fikk et brev i posten noen dager etter. Jeg viste dette brevet da jeg åpnet konto til min sønn. Jeg har aldri bodd med faren da så jeg har foreldreansvar alene. Dersom dere har delt foreldreansvar tror jeg du trenger hans underskrift.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Tusen takk for svar. Da ringer jeg skattekontoret på mandag. Aldri bodd med barnefaren jeg heller så regner med jeg ikke trenger underskriften hans. Vil ikke at han skal ha tilgang til kontoen heller pga han kan ikke ha penger, surret bort 200 000kr på 3 mnd uten å kjøpe noe stort som bil/båt/hytte/leilighet/ eller pusset opp. Bare spillt bort og på alkohol. Så pengene til vesla skal få stå i fred fra han i banken. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå