Gå til innhold

Jente, 3år med bakterieinfeksjon i underlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk først noen røde prikker i underlivet og bak på rumpeballene. Deretter utflod. Legen tok prøve av utfloden og det viste seg at det var gule stafylokokker og en annen bakterie som heter aure...ett eller annet. Dette fikk jeg beskjed om på tlf og fikk ikke spurt noe mer. Fikk antibiotika. Både utfoden og prikkene forsvant. Men kom nå plutselig tilbake. Har nå vært hos en annen lege, og han sa at det var brennkopper, og hun fikk ny antibiotika. Men det ligner ikke på brennkopper (slik det beskrives utseendemessig). Er små røde prikker som nå kun er på rumpeballene. Noen som har hørt om andre som har hatt noe lignende.? Legene kan ikke svare meg på hvordan jenta kan ha fått dette. Det virker som de ikke har peiling. Jeg har spurt om det kan komme av for dårlig hygiene, men nei..Forstår ikke dette. Må i tillegg nevnes at avføringen hennes har vært løs og merkellig i en mnd nå. Er så bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gule staflykokker er vanligere enn man kanskje tror. det kommer av bakterier som de aller aller fleste har i kropnne, men som ikke alle reagerer på.

Brennkopper kan også komme av gulestaflykokker så slik sett har begge legene du ahr vært hos rett.

Antibiotika tar knekken på det, men det kan gjerne kommer tilbake flere ganger. Er det små utbrudd, kan det behandles med salve (f.eks fucidin, på resept). Blir flere i familien smittet, bør hele familien behandles med antibiotika slik at dere ikke smitter hverandre, og man bør forsøke å identifisere smittekilden (har dere f.eks dyr?)

Gule staflykokker kommer absolutt ikke av dårlig hygiene!!

Vi har hatt gulestaflykokker i huset i flere runder

Skrevet

Men i underlivet?? Nei vi har ikke dyr. Men vi var i syden i høst og ble syke med kraftig diare og oppkast, og det var etter det denne dritten begynte. De tok avføringsprøve av henne også. Føler at de røde prikkene smitter. Begynte med en på rumpeballen så har det kommet nye i en stripe fra den første. Det med utfloden bekymrer meg mest. For dersom det viser seg at det er patogene bakterier i avføring, hvorfor er det da i "underlivsåpningen" også??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...