Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 er det noen som har prøvd dette før eller som har tenkt til å prøve i dettes svangerskapet? i hvilken uke begynte du ca? og hvor mye koster det? funker det eller har du trua?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Jeg tenker at "tro kan flytte fjell": men prøvde det med 1mann (husker ikke helt hva jeg bet. men tror det var rundt 300,-) det funket ikke på meg. Gikk godt på overtid ja! Begynte ca 2uker før termin (tror jeg)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jeg begynte i uke 36, fikk både modnings- og riestimulerende nåler. Fikk veldig kraftige kynnere av det, natten etter første timen hadde jeg regelmessige maserier/kynnere hvert tiende minutt i nesten 3 timer. Hadde en runde til med nåler to dager senere og samme skjedde igjen, masse kynnere.. Var tilbake for ny runde fire dager senere og da jeg fortalte om de kraftige kynnerene/maseriene ble modning og åpning sjekket. Jeg hadde 2-3 cm åpning og var helt avflatet og modet Fikk en runde til med nåler og fødte dagen etter i uke 37. Må vel sies at jeg fikk nåler såpass tidlig fordi jeg ventet et veldig stort barn, var estimert til 5,5 kilo til termin, og veide 4858 da hun ble født i uke 37. Det var jormor på helsestasjonen som satte nålene og det kostet ingenting.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Jeg gikk til modningsaku. Betalte 380 pr gang. Litt mer første gangen. Begynte i uke 36 el 37, hugser ikke helt. Hjalp ikke meg så veldig akkurat, kom aldri lenger enn til 7- 8 cm åpning, tok en eeevighet bare det. Endte opp med keisersnitt. Har hørt mange som sier det hjalp med aku, og like mange som sier det motsatte. Jeg tenkte at det kunne ialle fall ikke skade å prøve. Men gidder ikke gjøre det med nestemann for å si det sånn. Bruker heller pengene på noe litt mer fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Fikk akupunktur fra uke 39, begynte først med nåler for å få slappe av, siden jeg var så sliten, og det funket veldig. De påfølgende gangene fikk jeg modningsakupunktur, og da hadde jeg en del kraftige kynnere. Fungerte bra.. Etter siste runde, når hun satte alt av nåler hun kunne for å få i gang fødsel, startet den på natta, en uke etter termin. (må sies at jeg ikke var lei og ikke følte meg klar for å få noe baby før da, så hadde i "prøvd hardere" før, hadde han nok kommet før også.. ) Fikk akupunktur hos jm på fødestua her, helt gratis. Hun setter akupunktur på gravide der når hun er på vakt, så lenge det ikke er fødsel på gang, og det er en ledig seng tilgjengelig
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Gikk til modningsakupuntur,betalte 550 første gang så 400 etter det. Første time i uke 36 tror jeg,rakk bare være der et par ganger. Fødte i uke 38. Vet ikke om det hadde noe med akupunturen å gjøre,men tror nok jeg skal dit denne gangen også
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 tusen takk for svar dere da skal jeg prøve det i januar, har ikke termin før i februar:) men vil veldig gjerne sleppe å gå over tia..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå