Gå til innhold

Betaling av langt barnevaktskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er mamma og pappa i turnus, og jeg har fått jobb nærmere hjemsted, men med litt mindre fleksibilitet enn der jeg er i dag. Derfor vil det bli sånn fremover at det av og til vil kræsje med at både mamma og pappa er på jobb samtidig. Sønnen vår er snart 3 år. Har ingen besteforeldre eller annen familie i nærheten å støtte oss til, derfor har vi funnet ut at vi må finne en fast barnevakt. Det vil enten være snakk om å hente i barnehage, ta kveldsstellet og legge i 19-tiden, for så å være hos oss til jeg kommer fra kveldsvakt i 23-tiden, eller å komme til oss før jeg drar på nattevakt, og sove over til pappa kommer fra jobb kvart på åtte.

Når jeg jobber kveld, er jeg ikke hjemme før ganske sent, så da vil det kanskje være naturlig at barnevakten og sover over, selv om jeg er hjemme. Blir trolig snakk om 1-3 ganger i måneden.

Det jeg lurer på er hvor gammel dere synes barnevakten bør være for å få en sånn jobb? Ville dere tillatt at deres tenåring gjorde noe sånn?

Og hva i all verden skal jeg betale barnevakten? Skal jo lønne seg for meg å jobbe og.... Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt slik barnevakt når jeg var 15-18 år. Fikk vanlig timelønn på dagen, og så en fast sum pr natt (fra barnet legger seg og til morgenen).

Nå når jeg selv trenger slik barnevakt ville jeg lakt meg på samme løsning. Snakk med barnevakten om at du synes det vanskeli å finne lønn slik at det passer for begge to. Bli enige.Det er mye hyggeligere for dere begge :)

Når det gjelder alder, ville det vært uaktuelt for meg å ha noen under 15-16 år til barnevakt :)

Skrevet

je har barnevakt på ettermiddag/kveld 4timer 1gang i mnd,og betaler halvparten a min timelønn.je har en jente på 14,og jeg har ingen betenklighetr me å evt hatt henne overnatten.barnet er 7da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...