Gå til innhold

Internettshopping fra utlandet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Jeg tenkte å overraske min kjære med Arsenal fotballdrakter både til han og småguttene i julegave. Gubben er såpass stor Arsenal fan at draktene til guttene er julegave til han...

 

Problemet er at jeg har aldri handlet dyre ting fra utlandet tidligere. Er inne på Arsenal.com, og ser at dette blir ca £100, som vil si rett i underkant av 1000 kr.

 

Hvordan unngår jeg å måtte betale skatt på dette? Er ikke grensen kjøp på 200 kroner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skatt, men moms. Du får et gebyr for forenklet fortolling på rundt hundrelappen og så legges det til 25% moms av kostnaden for varene + frakt.

 

Si du bestiller for 800 kroner og betaler 200 i frakt, så vil momsen være 250 og gebyret på ca en hundrings, altså at du får en tilleggsregning på drøyt 350 kroner.

 

Du kan alltids be den utenlandske nettbutikken merke forsendelsen som en gave, og håpe at den da sklir gjennom uten å bli stoppet - men noen garanti har du ikke (gaver er momsfrie opp til 1000 kr). En del utenlandske nettbutikker trekker fra eget lands moms når de sender til Norge, slik at varene da blir billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...