Mockanin Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 hente i bhg. mer, eller på skolen når den tid kommer. Dama er snill og grei hun asså, men klarer til tider å legge seg opp i ting hun ikke har noe med. Som i dag. Minsten overnattet i bhg. sammen med de andre førskolebarna fra i går til i dag. Vi fikk beskjed om at de som hadde muligheten til det burde hente barna sine tidlig for dem kom til å være trøtte og sliten og de voksne som overnattet gikk hjem 09.30 og det ville da bli få voksne på avd. Vi spurte svigermor om hun kunne hente poden og det sa hun ja til. MEN hun har jo klart å slenge med leppa i bhg. i dag og si at hun synes det er rart at man må hente unga tidlig pga. overnattingen, sånn er det ikke der dem bor osv, osv. Dette har da ikke hun noe med å legge seg opp i vel? Mannen min ble helt oppgitt når jeg fortalte han det. Hun bare MÅTTE ja, var kommentaren hans.
Gjest Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Huff, så kjipt. Håper de ansatte ikke trur det er dere som har klaga til svigermor da. Trøsteklem herifra!
Gjest Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Sier dere da i fra til henne at det ikke er greit at hun blander seg inn?
Mockanin Skrevet 19. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2010 Jada, hun vet det. Men det hjelper ikke. Dette er første gangen hun har hetet i bhg. og nå også siste. Nettopp pga. at jeg har vært redd for noe sånnt som dette. Missforstå meg ikke, hun har vært snill som hentet barnebarnet men burde ikke ha slengt med leppa. Det er vår jobb og ta opp ting med bhg. Vi har ikke sagt annet enn at vi synes det er litt rart og oppfordre foreldrene til dette.
Gjest Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg ville satt meg ned med henne og forklart situasjonen - og se om hun forstår dere bedre og forstår at det har hun ingenting med å uttale seg om. Ville gitt henne en ny sjanse.
Gjest Yunie Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Hva, var det så ille? Hun sa vel bare ifra at hun syns det var rart? Er det så farlig? Det er jo ikke dere som sier det men henne.. Tror det er slitsomt å være svigermor ja..
Mockanin Skrevet 19. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2010 Greia er også måten hun sier ting på skjønner du. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men det forverrer ofte det som blir sagt. OG hun gjør det nok med vilje også. Nå skjønner jeg litt mer av hvorfor svigerinnen min en gang sa at dem sluttet å bruke henne til å hente i bhg..
Tante Blås Squaw Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Om hun er en person som betyr mye for barna, ville jeg glatt oversett sånne ting ) Vi har et familiemedlem som ikke kan tenke før hun snakker - "Du som er så STOR har vel svangerskapsdiabetes?" gnol hun hver gang hun så meg under de to siste graviditetene mine, hehe. Men hun er flink med ungene og verdens koseligste, bare litt klønete sosialt. Vi tar henne som hun er. Og ikke forvent at svigermoren din skal endre atferd, når man er blitt såpass opp i årene er man den man er. Prøv heller å sette pris på de gode sidene hennes ) Ikke bare for hennes eller ungenes skyld, men også for din egen. Ville det ikke være deilig å slippe å irritere seg?
Vipsenmamma Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i bagateller. Så flott at du har noen som henter for deg/dere når dere ber om det.
Brava Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 ser ikke problemet, hun er vel en selvstendig person som kan si hva hun vil til de i barnehagen. Om hun plaprer ut med ting du ikke står inne for til andre folk..so what? det har jo ikke noe med deg å gjøre. Fokus på det positive er min holdning når det gjelder svigerfamilien.
112 Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Forstår deg godt! En kan bli så mektig lei av folk som ikke kan ta hensyn til sine medmennesker....Seg selv først, sist og i midten... Noen skrev at folk ikke forandrer seg, men det betyr ikke at du ikke skal reagere! Lykke til videre, det er ikke lett å forholde seg til narsissister.
lille sprelle Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 teit av svigermor, men skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå