Gå til innhold

Dere som velger navn som er modere akkurat NÅ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere ikke på at om 20 år er disse navna helt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moderne skulle det stå..

Hi

Skrevet

Jo jeg har hatt det tragisk siden mine foreldre kalte meg Hege....er jo helt ut idag.....

Skrevet

Hvilket navn skal du velge da, hvordan vet du hvilket navn som er ut om 20 år?? Hva mener du barnet skal hete da? skal vi velge et navn som er umoderne nå for at det blir moderne om 20 år??

Skrevet

Lykke til med å finne et navn som ER moderne om 20 år da, du... ;))

Du skjønner vel at navnetrendene svinger MYE opp og ned gjennom årene, for ikke å snakke om gjennom tiårene.

Anbefaler deg å titte litt på statistikk på ssb sine sider ;)

Skrevet

Da mener jeg type "døgnfluenavn".

Hi

Skrevet

Helt ut i forhold til hva???

Jeg har selv et navn som ikke en eneste unge får i dag, men for jenter på min alder er det helt passende.

Merkelig tanke, HI....

Skrevet

akkurat DET er vel ikke et ordentlig problem, jeg synes heller det er særere siden så mange andre kommer til å ha samme navn. derfor ville iallefall aldri jeg kalt ungen min et super-poppis navn.

Skrevet

Hvordan vet du hvilken navn som er poppis-navn nå som blir døgnflue-navn? Er du synsk kanskje og vil advare oss HI???

Skrevet

Herregud, HI !! Folk velger navn de LIKER !!

Hvorfor i huleste skal du bry deg om det er "poppis" eller ei ??

Folk får da stå for sine egne valg !!

Trenger du å like navnene de velger ?? NEI !! Men det er da heller ikke DIN sak !!

Skrevet

Jeg har ett såkalt "poppis" navn på min sønn. Han fikk det fordi vi kjente ingen som het det, og vi syntes det var fint.

Om 20 år kommer det til å være akkurat like fint, fordi sønnen vår heter det og vi vil alltid forbinde det navnet med han :o)

Og hva andre syntes, det driter jeg rett og slett i :o)

Skrevet

Om det er "ut" eller ikke om 20 år, spiller da ingen rolle. Det er jo ikke nyfødte han eller hun vil bli sammenlignet med, men derimot mennesker i sin egen aldersklasse.

Skrevet

Det er ikke alle som har moderne eller ikke-moderne som kriterier når de velger navn til barna sine. Noen har et navn de har likt i mange, mange år, noen har en kjær og avdød slektning de vil oppkalle etter, noen gir rett og slett beng i hva som er moderne eller "oppbrukt".

Jeg er ganske sikker på at barnet mitt er det eneste i Norge med sitt navn. Men vi valgte det ikke fordi vi på død og liv skulle ha et sjeldent navn, vi valgte det fordi vi begge falt for navnet. Kan godt hende nestemann får et helt vanlig navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...