Gå til innhold

Mus i kjøkkenskapet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant akkurat muselort i underskapet under vasken... Hva gjør vi nå??? Enebolig fra 1970, i god stand og i byen, trodde jeg så feil.. Men det gjorde jeg nok ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å vaske litt oftere eller skaffe seg en katt?

Skrevet

Sett opp feller og sjekk for åpninger. De kommer gjennom veldig små hull.

Skrevet

Det er veldig typisk å finne mus i skapet under vasken, der er varmt, gjerne søppel, og de går langs rørene.

Sett ut musefelle, og sjekk rundt huset ute for å finne potensielle steder den kan komme inn. F eks mellom mur og bordkledning. Det finnes spesielle gitter man kan sette på her for å forhindre at de kommer seg inn i små hull og sprekker.

Skrevet

14:08..

Hvilket svar er det?????teit

Skrevet

Tusen takk for tips. Ser den har kommet opp ved røret til oppvaskmaskinen, faktisk. Og ja, jeg vasker godt nok. Katt ville jeg ikke hatt om du hadde slengt den etter meg, og iallefall ikke innendørs! Mannen mente han hørte kravling på loftet her om dagen, men jeg trodde han spøkte med meg. Gjorde nok ikke det, da;)

Skrevet

Vi opplevde det samme der vi bodde før. Det kom bare fler og fler. Vi satte opp feller og den gikk av stadig vekk, la også ut musegift. Du må rett og slett tette hullet (vi brukte hønsenetting). Det er ikke vits å sette ut feller osv. dersom hullet er åpent. Da kommer det bare fler og fler... :( Fant tilslutt mus over hele leiligheten.. sprang over dyna vår på soverommet, i sofaen, under tv-bordet osv.. helt forferdelig. Ble til at vi flytta.

Skrevet

Dytt stålull i alle sprekkene du ser, og så setter du ut felle i skapet:)

Skrevet

Ja det var et glimrende forslag!

Det fungerer jo sånn med musene, at hvis de endelig finner et smutthull og kommer seg inn i et hus, og det skulle vise seg å være RENT der, så rynker de på nesa, snur og løper ut igjen!

Hjelper ikke at det ligger mat og snadder tilgjengelig i skuffer og skap - grønnsåpelukt, det tåler de bare ikke!

Skadedyrkontrollen er helt overføldig folkens, det er bare å vaske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...