Gå til innhold

Når dere vasker ulltøyet til barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere vanlig vaskepulver og skyllemiddel, eller spesial vaskemiddel for ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid Milo vaskemiddel og skyllemiddel. Det hender at noe ull kommer med i den vanlige vasken også, men da merker en at det blir "tørrere" og litt merkelig å ta på når det er vått, så det er tydelig at det ikke er sundt for ulla med vanlig vaskemiddel..

Skrevet

Bruker Milo... =)

Det funker fint, ulltøyet ser like fint ut etter vask =)

Skrevet

Alltid Milo. Men det hender jeg bruker litt vanlig skyllemiddel, for lukta sin del.

Skrevet

Du kan fint vaske vanlig tøy med Milo, men du skal aldri vaske ull med vanlig vaskemiddel.

Vanlig vaskemiddel og skyllemiddel inneholder enzymer som bryter ned de finr fibrene i ulla. Klærne blir da etterhvert tynnere, tåler mindre og mister den gode egenskapen ulla har.

Vanlig vaskemiddel på ulle er et stort FY, og jeg hadde blitt rasende om noen hadde brukt det her i huset.

Skrevet

Bruker blå milo og vaskemiddel og skyllemiddel fra Nøstebarn.

Skrevet

Milo, skyllemiddel og vaskepose

Skrevet

Bruker milo på vanlig behandlet ull. Men ettersom jeg er litt lat, går både behandlet og ubehandlet i samme vask, og da bruker jeg nøstebarn eller bånsull ullvaskemiddel. Bruker ikke skyllemiddel, men en dæsj vanlig blank edikk gjør ulla myk og smidig (får ullfibrene "skjellene" til å gå sammen igjen.)

Skrevet

alltid milo eller lanolinsåpe (sistnevnte er helt topp, men fåes kun hos enkelte apotek og er svinedyrt).

Bruker aldri annet enn Milo på mitt eget ulltøy heller.

Skrevet

skyllemiddel skal ikke brukes på ull!

Skrevet

Finnes eget ullskyllemiddel. Men edikk gjør samme nytten, ja bortsett fra at det ikke lukter parfyme da hehe

Skrevet

Bruker kun Milo. På babyens ulltøy, de størres ulltøy og vårt. Ikke skyllemiddel. Det holder i massevis ;)

Skrevet

ok..Da må jeg kjøpe milo i dag høres det ut til;)

Skrevet

Bruker Milo og vasker på ullprogram. Vasker jeansene sånn også. Synes de holder seg bedre.

Skrevet

blir veldig lite klær i en maskin da?

Skrevet

Det kanskje blir lite klær i maskinen, men det nesten helt verdt det. Milo er tingen ja..

Men, apopro ull...Ull har tendens til å bli sånn gulaktig flekkete på seg. Hva er best å bruke, for å få det vekk med?? Syns mange ganger ull er for godt til å kastes fordi det har noen gulflekker på seg, men det må da finnes noe som går an å få det vekk med??

Skrevet

Det er da bare å fylle opp med andre klær det da.

Vanlige klær blir rent med Milo det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...