Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 med å bryte ned velferdsordningen. Men vi skal jo ikke klage for barna i afrika har det jo verre........................................................................ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019184 Ikke rart om flere uføre begynner å jobbe svart, er jo regjeringen selv som legger opp til det! Vi har lite fra før, men skal jammen tråkkes ennå mer ned i søla. Heia Jens!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Ja, vi har det jammen ille (ironi)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Oppslaget bygger visstnok på en misforståelse, så da så.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 "Vi har lite fra før, men skal jammen tråkkes ennå mer ned i søla." Ja, jøss, vi har lite her i Norge. Hahaha, dummeste jeg har hørt!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Hvis du hadde giddet å sette deg inn i hva en ung ufør har å rutte med i måneden, hadde du nok holdt kjeft. Men så klok er du ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 For det første er dette ikke noe som er vedtatt, det var mye som skulle utredes osv. Faren for at folk skal anse uførepensjon som for god spessielt for dem mellom 62 og 67 år er reel og bør tas på alvor. Uanset vil jeg si at om det er et generelt problem at uføre vurderer å jobbe svart bør i hvertfal ordningen innskjerpes. Er de i stand til å jobbe svart kan de jobbe hvitt og trenger derfor ikke uførepensjonen eller kan få den redusert. Vi må ikke ha det slik at uførepensjon blir en rettighet for folk som ikke gidder å jobbe når de kan få pensjon. Det må væreen ordning for dem som faktisk ikke kan.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Det er ikke alle uføre som er syke hele tiden, noen kan faktisk ha gode dager og når man ikke har penger til smør på skiva, så tyr man gjerne til desperate handlinger, som f eks jobbe svart, eller ennå verre, vinningsforbrytelser. Men folk som ikke har vært i situasjonen, VET faktisk ikke hvordan det er å slåss mot systemet for i det hele tatt få penger til bolig og mat, men dere hadde vel helst sett at vi bodde i telt og tigget på gata? Det er greit at forslaget ikke har gått gjennom ennå, men dette fortsetter jo bare å si sitt om den godeste ekle Jens!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Dere som ikke har hatt noe med NAV å gjøre, vær så snill å bare hold kjeft! Jeg var en av dere, frisk og ressursterk, høy utdannelse og en meget godt betalt jobb, og jeg var av samme mening som dere, at vi har det for godt her i Norge og hadde ingenting å klage for. Jeg har måttet svelge de ordene, nå vet jeg bedre, ble syk for to år siden og har siden måttet kjempet mot NAV og gjør det fortsatt, jeg er psykisk utslitt og fikk i tillegg til min sykdom, store psykiske problemer, sosial angst m.m, dette kun pga NAV. Så før dere kommer med påstander om at vi har det altfor godt, gå et par mnd i mine sko!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 jeg har ogvært syk det siste året, og skal nå over på ny ytelse AAP. jeg er faktsk overrasket hvor godt jeg kommer ut- selv med redusert ytelse. Vi har det fantastisk godt i Norge. Vi kan leve et ganske så anstendig liv selv uten å måtte jobbe. DET er et fantastisk gode. Desverre blir det misbrukt så altfor ofte, og det fører til innstramninger. Når det er slik som en annen her nevner; at uføre har gode dager og da kan jobbe. da er det faktisk ikke nødvendig å jobbe svart. Ta en vikar jobb da vel! og betal din skatt slik at vi kan bevare den flotte velferdsordningen vår! Utgiftene i folketrygden bare øker og øker. Samtidig avslører NAV og politiet stadig felre og større trygdesvindler. Ikke rart man vurderer å stramme inn ordningene!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Du sier at vi som ikke har hatt noe med NAV å gjøre skal holde kjeft. Ta deg en tur til slummen i u-land. Det ville fått deg til å holde kjeft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå