Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg ble litt overasket når jeg leste dette. http://www.dinbaby.com/forum/thread/142562323 Her bader pappaen sammen med jentene på 2 og 6 år noen ganger. Ser ikke noe rart i det, men regner med at det blir slutt på det om ikke så lenge, blir jo trangt i badekaret og eldste blir jo større. Merker jo det selv når jeg bader sammen med de. Men må jo le når de kommenterer tissen til pappa og lurer på hva som henger under der Men det er ikke ofte da, de er vant til og se det, og det er jo ganske naturlig at man er forskjellig. Men er det virkelig noen fedre som er redde for og være sammen med døtrene sine hvis de er nakne? Hva er de redde for? Fikk også kommentarer fra ei om at ho synes det var helt fryktelig at pappaen smurte datra si i tissen da ho hadde sopp innfeksjon. Da ble jeg litt irritert egentlig. At mødre gjør slikt med sønnene er greit lissom. men mødrene kan jo ikke alltid være der, så for meg er det helt naturlig at da må pappaen trå til.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Det har vært så mye generell mistenkeliggjøring av menn i forhold til småjenter de senere årene, så jeg skjønner godt at mange menn velger bevisst å holde seg i bakgrunnen. Mødre, derimot, går helt fri for slike mistanker, nesten uansett alderen på barna, og uansett om det er gutt eller jente. Leste en historie om en mann som kom i snakk med en liten jente på et serveringssted ute i Nordmarka, mens mora var borte og kjøpte mat. Da mora kom tilbake, og så at dattera hennes snakket med en mann ved nabobordet, kjeftet hun på jenta og sa at hun hadde jo lært at hun aldri skulle snakke med fremmede menn. Det endte med at denne mannen aldri mer i sitt liv ville komme i snakk med småbarn, uansett om det var barnet selv som først henvendte seg til ham.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Slike holdninger er helt syke, og jeg syns synd i barna - og ferdrene som omgis med slike tanker. Ærlig talt! Jeg fikk også svi for å spørre om jenta vår var unormal i underlivet. Jeg hadde sett at det så litt rart ut når jeg vasket henne nedentil (hun var 10 mnd). Jeg fikk da beskjed om at jeg var unaturlig opphengt i min datters underliv, og at jeg skulle la være å tukle med underlivet hennes. Jeg ble helt sjokkert.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Jeg badet sammen med broren min og pappaen vår da jeg var liten. Husker ikke helt når vi sluttet med det, men tror det var en eller annen gang før jeg begynte på skolen. Jeg opplevde det aldri som rart, og synes ikke heller nå i voksen alder at det var noe merkelig ved det. Vi var 4 søsken og det var rett og slett praktisk og tidsbesparende. Leste en gang i spalten i a-magansinet at WT. Mørk mente det var greit at pappaen dusjet jentene fram til de ble tenåringer, og det synes det er for drøyt. Barn greier ikke sette grenser overfor sine egne foreldre på sånne områder.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg synes det er trist at det er sånn. Javel, så er det endel raringer der ute, men de aller, aller fleste menn (og kvinner), er helt normale og forgriper seg ikke på barn. Jeg både ble badet av min far, badet sammen med ham, og skrubba ham på ryggen når han badet da jeg var liten, og jeg husker det som noe koselig og moro. Når jeg ble eldre ble det mindre av det, men det er jo også helt normalt. Når jeg kom så langt, ville jeg jo heller ikke bade sammen med min mor, men ordne meg selv.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Min venninne pleide å bli badet av sin far, når jeg sov over badet han meg også... Når han hadde sendt venninna mi ut av badet, misbrukte han meg seksuelt. Så det er forståelig at enkelte av oss, ikke akkurat mistenker noen, men er forsiktig likevel.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Jeg kan ikke huske å badet sammen med hverken mor eller far. Men vi driver å pusser opp bad, og kommer da til å kjøpe et stort badekar. Selvfølgelig kommer jeg til å bade sammen med sønnen min! Nå er han bare to, men har alt kommentert både tiss og pupper... Ja da forklarer jeg forskjellen på jenter og gutter... Reagerer litt på at enkelte i denne tråden faktisk mener at 4åringer skal bade seg selv jeg! Men når det er på tide at vi står å ser på ungene våre bade/kle på seg etc tror jeg vel egentlig kommer av seg selv. Når ungene blir brydd av å ha oss der er det på tide å ta hintet. Mannen min har et svært så naturlig forhold til kropp så ei eventuelt jente må nok "venne seg til" å se pappa naken. Han er vant til dette hjemmefra, har flere ganger møtt svigerfar naken i gangen hjemme hos de...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Ja, men det at noen er syke, skal ikke ødelegge normale fedres forhold til sine barn. Forøvrig er det endel kvinner som misbruker barn også, og både jenter og gutter misbrukes. Så det å sette likhetstegn mellom misbruk og en fars bading/stell av sin lille jente, blir rett og slett for absurd. Skal man passe på, må man passe på alle. Etter en slik logikk må jo mødre slutte å bade sine barn også.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Mannen til ei venninne nektet å skifte bleie å bade henne fra hun var ca 2 år. Denne jenta er i dag over 20 år.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Jeg vokste opp med en pappa som badet meg, og senere da jeg ble eldre var det også ikke unaturlig at både han og mamma var naken på badet og jeg gikk inn for å hente noe eller pusse tennene. Jeg synes ikke dette er noe galt. Det er tross alt et familiemedlem det er snakk om. Nå tror jeg faren min er mer vant til dette enn de fleste andre, siden jeg har en handicappet søster som alltid har måtte blitt vasket og stelt med, og han selvfølgelig tok sin del av den jobben, selv da hun ble eldre. Innenfor familien synes jeg det dermed er helt naturlig med nakenhet og det at en pappa ikke bør stelle lillejenta si er bare idioti! Når hun blir eldre vil hun ta mer ansvar selv, og til slutt greier hun seg alene, og da trenger jo hverken mor eller far å være der.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Våres 11åring vil ikke at pappaen skal se henne i det hele tatt lenger. Kun jeg. Ikke en gang lillebror på 4. Men jeg forstår henne veldig godt jeg, og respekterer hennes valg. Hun har brukket benet, og går med gips, så hun trenger hjelp i dusjen. Pappa og lillebror får ikke komme inn på badet, da blir hun sint.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 At pappaen bader barna sine syns jeg er helt greit, men en 6-7 åring bør vel klare å stille inn dusjen og vaske seg selv. Husker selv jeg var på ferie med søskenbarnet mitt og de voksen hjalp oss å bade. Jeg var 6 og hun var 8 år, og syns det var veldig rart at vi ikke kunne ordne det selv.
Sweet Amber Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Det synes jeg er litt drøyt. Å ikke vaske barna sine er jo faktisk omsorgssvikt. Det samme er det å unnlate å smøre der man vet det bør smøres. Her i huset har begge foreldre ansvaret for å holde barna (som er av begge kjønn) rene og ingen av oss ser noe unaturlig i det...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 Det er forskjell på fremmede og fedre. Jeg er helt enig i at ungene skal lære å ikke snakke med fremmede når det ikke er kjente voksne tilstede.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #15 Skrevet 19. november 2010 Ja de fleste klarer å si fra selv når de er for store, om de er trygge på foreldrene sine. Så lenge man respekterer det når barnet sier ifra er da alt helt fint:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #16 Skrevet 19. november 2010 Klart man klarer seg selv når man er 6-8 år. Jenta mi klarer seg selv når ho bader og, men noen ganger bader vi sammen. De og vi synes det er kjempekos. Sitter og prater leker litt og har ingenting som forstyrrer oss. 2 åringen er med og, for hun klarer seg ikke like godt alene HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #17 Skrevet 19. november 2010 Jeg har ikke badet sammen med foreldrene mine, men jeg og storebroren min ble bada samtidig. Jeg husker at det var en dag at jeg ikke ville bade sammen med han lengre, og mamma tok hintet. Har ikke noe problem med at fedre vasker sine barn, det er jo helt naturlig! Synes barna at de er gamle nok til å gjøre det selv så sier de fra (forhåpentligvis).
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #18 Skrevet 19. november 2010 Herregud, jeg er alenemor til en gutt. Og om sett fra min side om det er gutt eller jente, så kan vel foreldre være til stede i rommet når barna bader, jeg bader jo med sønnen min men jeg tenker ikke noe seksuellt med det?? Nå er jo ikke han større en året da, nei jeg ser ikke problemet med det. Jeg begynner å lure hva folk tenker da di reager på slikt, det er vel normalt? Hvorfor skulle far reagere på datter mer eller mindre du på din sønn??
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #19 Skrevet 19. november 2010 Det er likevel FORSTÅELIG at folk som er blitt misbrukt seksuelt som barn, er mer skeptiske og mistenksomme enn andre.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #20 Skrevet 19. november 2010 jeg reagerer heller ikke seksuelt på min sønn. er normalt at foreldre ikke reagerer seksuelt på sine egne barn. finnes selvfølgelig unntak, men syns ikke at barna fortjener omsorgssvikt* pga det er noen idioter der ute som driver med overgrep, incest og pedofili. ikke dra alle over en kam sier nå bare jeg. *omsorgssvikt at forelderen ikke steller barnet fordi det er av det motsatte kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå