Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Dere som har hatt dette, håper dere orker å lese min historie: Da jeg var hos jordmor i starten av november hadde jeg 3+ på glukose i urinen. Jeg skulle til fastlegen 2 dager etterpå, så hun ba meg snakke med ham om dette. Jeg vet at kvelden før jeg var hos jordmor spiste jeg sjokolade og drakk sukkerholdig saft. Jeg var derfor veldig nøye med å ikke spise noe sukker dagen før legetimen. Da jeg kom til legen 2 dager etterpå var urinen helt fin. Men han ville at jeg skal levere urinprøve 1 gang pr uke i 4 uker for å følge med det litt. Uka etterpå var urinen fortsatt fin (jeg hadde da også vært flink med å unngå sukker dagen før). I denne uka drakk jeg brus kvelden før, og det var igjen 3 + på glukose. De siste par dagene har jeg vært veldig tørst hele tida. Jeg har også blitt veldig slapp. Litt sånn melkesyre-følelse i hele kroppen. Skal til legen med ny urinprøve til uka. Men hva tror dere? Jeg er nå 34+2.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Hvis man mistenker svangerskapsdiabetes, burde du vel vært inne på sykehuset for en glukosebelastning. Altså at du drikker mye sukkerholdi væske, og at blodsukkeret ditt blir målt for å se om det stigger for mye. Sjekker de bare urinen hver gang, eller blodsukkeret ditt også? Ville krevd at de sjekker dette bedre ut, be om henvisning til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Den første legetimen jeg hadde sjekket de blodsukker (jeg møtte fastende til denne timen) og det var veldig fint. Men etter dette har jeg kun levert urinprøve. Kommer til å be om glukosebelastning nå til uka. Men hva tror dere som har hatt dette da? er det svangerskapsdiabetes eller bare generelt ustabilitet nå på slutten av svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Du må få tatt en glukosebelastning. Det er ikke noe rart om urinprøvene dine er fine dersom du har vært flink og holdt deg unna sukker, som du sier. Det er ikke riktig at urinet skal være påvirket av hva du har spist og drukket kvelden i forveien. Urinpreøven skal være fin sel vom du drakk saft kvelden før.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Som hun over her skriver, du må få tatt en glukosebelastningstest. Var ute for akkurat det samme i svangerskapet, og endte opp med kostregulering i resten av sv skapet, det funket helt fint
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Huff. Så kjipt. Jeg som har såååå søthunger denne gangen... Spesielt på frukt. Kunne levd på frukt tror jeg. =( Sliter VELDIG med å få i meg mat. Må sette på huskelappp på mobilen for å spise. Og har ikke lyst på noe særlig "ordentlig" mat. Prøver jeg meg på en skive brød eller noe, blir jeg bare sittende og tygge og tygge og tygge og tygge til jeg bare brekker meg.... Så det blir mye salat og frukt... Bør vel kutte ut frukt også nå da......... JEG VIL IKKE HA SVANGERSKAPSDIABETES!!!!! =(
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Høres ut som meg dette her. Jeg hadde så veldig svangerskapskvalme. Når jeg endelig klarte å spise noe, så var det bare frukt jeg fikk ned, masse frukt. Var nok dette som førte til svangerskapsdiabetesen, men heldigvis klarte jeg å styre den med endret kosthold . Ble utstyrt med blodsukkerapparat og skjema som jeg måtte fylle ut og ta med til sv kontrollene. Må man så må man:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå