Gå til innhold

Hva ville du gjort?.. Ang julaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma og pappa skilte seg for for et par år siden, og de har ikke akkurat en god tone, men pga oss 'barna' skulle vi fortsatt være sammen på julaften. Men dette har ikke akkurat fungert så godt. Det er en veldig anspent tone mellom mamma og pappa, noe som ikke er så koselig, så i år blir det ikke så mamma kommer. Men i år så er jeg og datteren min invitert til å feire jul ilag med 'svigerfamilien' min. Noe jeg egentlig har lyst til, som jeg tror hadde blitt koselig. Men så kommer tanken på at pappa, som betyr så mye for meg, og broren min på 17 år kommer til å sitte hjemme for seg selv på julaften!

Jeg er ganske ung, og har altså en datter ifra før av, så å feire jul bare jeg og den nye kjærestn min, og jenta mi er uaktuelt, siden vi ikke engang bor sammen enda!

ÅÅh. Jeg klarer ikke å bestemme meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med svigers og sjekk om det er geit at også din far og bror kan komme dit!

Vi feirer med foreldre og svigerforeldre hos en eller annen av oss hver jul og det er hyggelig!

Skrevet

Jeg ville feiret jul der det er koselig å være. Du er ikke ansvarlig for andres følelser, annet enn barnet ditt sine...og barnet ditt har sikkert mest lyst til å være der stemningen er god:)

Skrevet

Hvorfor ikke spørre svigerfamilien din om din far og din bror kan være med å feire med dere? Hvis de har en ok tone og har møtt hverandre før..?

Ellers syns jeg ikke du skal tenke så mye på om du sårer noen eller ei - det er ikke din skyld at du har skilte foreldre. Du kan ikke dele deg!

Og at du ønsker å feire sammen med kjæresten din og jenta di, skulle jo bare mangle. Ikke noe du skal føle skyldfølelse for!!

Hvor skal din mor feire, forresten?

Skrevet

Hvis dette er en "ny" svigerfammilie, de ikke er hverken gift eller forlovet, ikke en gang samboere og kjæresten ikke er far til barnet hennes synes jeg det er drøyt å forvente at de skal invitere fammilien til HI. Jeg ville ikke foreslått det med mindre de har veldig mye og nær kontakt.

Skrevet

Pappa kjenner svigerfaren min så vidt, og har hilst en gang på svigermor, så det er ganske uaktuelt!

Jeg regner med at det hadde blitt kosligst å feire ilag med svigerfamilien min, men er virkelig så usikker! Får helt vondt av tanken på at pappa og broren min skal sitte hjemme for seg selv på julaften! Begynner nesten å gråte bare ved tanken! Det hadde gått greit i hvilken som helst annen annledning, men akkurat julaften har jeg er sterkt forhold til! Pappa betyr så mye for meg, alltid stilt opp for meg, og er en helt fantastisk person, så føler jeg skuffer han hvis jeg velger svigerfamilien.. ÅÅh.. Blir gal av denne usikkerheten jeg!:P

Veit ikke helt hvor mamma skal feire jul, men regner med det blir ilag med den nye kjæresten sin.

Skrevet

Si til svigers at du pleier å være sammen med din far og bror og at du ikke vil la de sitte hjemme på julaften. Spør om de kan være med til svigers.

greit nok at man ikke er ansvarlig for alle andres følelser, men man bør jo forsøke å ta hensyn til andre i høytiden også. Det kunne ikke falle meg inn å la min svigermor sitte alene på julaften fordi vi ville feire med min familie......

hva ville du følt hvis din kjøreste besteme seg for å feire med sin familie og din mor og din far plutselig hadde lagt andre planer slik at DU hadde blitt sittende alene på julaften....?

Skrevet

Hvis ikke din far og bror hadde kunnet være med å feire jul sammen med de nye svigersene dine, hadde jeg nok heller valgt min egen familie først. Hadde vært en bismak på julen å ha det hyggelig samtidig som en hadde tenkt på faren og broren som sitter aleine.

Skrevet

Da bør du absolutt velge å være sammen med din far!!!

Det kommer vel flere anledninger til å feire sammen med "svigers"?

Kan egentlig ikke skjønne at du i det hele tatt vurderer å la din far og bror sitte alene på julaften.

Skrevet

Feire der du vil..du skal ikke måtte gjøre noe bare fordi du føler du må, fordi foreldrene dine er skilt.

Jeg og samboeren min har begge skilte foreldre, og 1 barn sammen, så vi feirer også julen sammen..Så her går det på rundgang.. første året var vi med svigermor

andre året var vi med min søster, mor og svigermor alle sammen faktisk, gikk kjempefint : )

dette året blir det hos min far, og neste år antakelig hos hans far..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...