Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Var på møte igår med NAV og fikk høre fra saksbehandleren at jeg van ekstremt ressursterk person, hva ville dere lagt i det ?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Oppvakt person med ordnet økonomi.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 En som er ordentlig, systematisk, reflektert og resonnerende.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 En som er ressurssterk er for meg en oppegående person, reflektert, feks setter barnas behov foran egne, tenker gjennom valg man må ta-utfallet av valgene man tar. Gjerne en som har planer for fremtiden, alltid en plan b eller c, har ordnet økonomi (trenger ikke være rik), har kontroll på følelsene sine (ikke ukontrolerte følelseutbrudd, har "ordnet seg bra" med bil, hus, utdannelse osv eller har klare tanker om dette, har et stabilt netverk rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg ville nok ha strøket "bil" fra den lista di over hva som kjennetegner en ressurssterk person. Ville nok heller ikke ha skrevet "utdannelse". Ressrussterk går stort sett på personlighetstypen, ikke så mye på hva man har skaffet seg av utdanning og materielle ressurser.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 " ....eller har tanker om det" skrev jeg. En ressurssterk person er for meg en som har klare tanker om hvor man skal bo, eller hvoran man kommer deg fra a til b. Handler ikke om økonomi- som jeg også skrev, kan like gjerne være en leid hybel og busskort, men at man har evnen til å "ornde opp" selv, uavhengig av andre, det er mye av hva JEG legger i ordet ressurssterk, som HI spurte om:) Og det handler om personlighetstype, IKKE om materielle ressurser, hehe:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 A du har orden i livet ditt, orden på økonomi, har gode arbeidskvalifikasjoner, har god sosial antenne osv. At du selv klarer deg bra :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 "har ordnet seg bra med bil, hus" osv skrev du faktisk. Ikke vri deg unna.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Kan ligge mye i ordet. De sikter nok til ressurser de ser at du har. Ressurser kan være nettverk, økonomi, utdannelse, jobb, At du er istand til å skaffe det måtte ha behov for, eller ungene har behov for. Kan også være energien du har. At du får ting gjort. Greier deg selv etc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Ahhh... ...ELLER HAR KLARE TANKER OM DET skrev jeg videre. Dust.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Haha. Du greier fortsatt ikke vri deg unna dine egne påstander, og virker ressurssvak på meg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 Sagt i en slik sammenheng trenger det ikke nødvendigvis bety hva du har eller ikke har, eller om du har problemer (med f.eks. øknomi) eller ei... Jeg tror derimot det betyr at du er en person som er fullstendig i stand til å klare deg selv. Får du et problem, så unngår du det ikke - du oppsøker de nødvendige instanser for å få ordnet det opp! Det er personligheten din, psyken din, pågangsmotet ditt (etc) hun refererer til når hun snakker om dine ressurser/ din (ressurs)styrke i dette tilfellet, vil jeg tro!?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 har "ordnet seg bra" med bil, hus, utdannelse osv eller har klare tanker om dette, Ordrett! Hehehe.... Litt kranglete i dag kjære? Hehe.. Egne påstander, hehehe.. Ja, for her diskuterer vi jammen meg sakelig du:) Hi spurte hva jeg la i ordet, og jeg skrev ned det jeg kom på. hehehe.. Er nok litt ressurssvak, hehe! Godt argument! Good point.. Jeg bøyer meg i støvet:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 Du bekrefter bare dine egne påstander. Hvorfor er det så vanskelig å stå ved dem? Enten så har de bil, eller så har de "klare tanker om dette" (du mener kanskje planer?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå