Gå til innhold

Egypt ...(igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er skrevet mye negativt om å reise til egypt med småbarn. Nå har det seg slik at vi skal dit med baby, nå straks. Fullammer.

er det virkelig så ille som det sies. Kjenner jeg ikke gleder meg så mye etter å ha lest all negativ omtale.

Skal til Sharm El sheik, bor ikke på all inklu. kun frokost.

Noen som har positive erfaringer, gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også til Egypt til Makadi Beach tror jeg det het, vi reiser i mars.

Skrevet

Hei! Har nettop vært i Sharm el Sheikh fra 25 okt til 01.11

anbefales! Det gikk veldig fint!

Hvilken hotell skal du bo? Reiseselskap?

Vi bodde på Marriot Beach resort og brukte Detur

den er 5 stjernes i Egypt og 4 i norske kataloger

bare frokost

veldig bra hotell ig reiseselskap organiserte alt fint uten forsinkelser

til og med visum fikk vi på flyet så slapp å stå i kø på flyplassen

hotellet la nært ved sand stranden og hadde fin badeanlegg

lang promenade til å spasere om kvelden

28 grader i vann, 33 grader i lufta- herlig

kjøpte tur og las mye etterpå negativt på nettet så var litt redd jeg og

hadde med seg antibac handsprit

så vi vasket hendene fø vi skulle spise

mannen og dattra på 4 år tålte alt fint men det spiste som regel bare egg til frokost og spagetti og pizza til middag

jeg prøvde alle frukt og grønnsaker som er jeg veldig glad i

og fikk dårlig mage på dag nr 4

men det var ikke så mye, så jeg badet som vanlig og spaserte

bare matlysten var mindre og sprang oftere på do

da skulle jeg ha med Choll tablettene (det visste ikke jeg)

og en vennine brukte i Tyrkia sanne forebyggende tabletter for mage til å ha på reise og det gikk fint men mannen hennes ikke brukte da fikk han litt mage syke det var bare en kveld med han

så det kan man ha med seg

det er ikke på grunn av dårlige rutiner men at bakteriflore i Asia er annerledes og det som var ikke kokt ell stekt men skylt i deres vann

kan gi sann effekt

Må si at det er viktig til å ha hotell med høg standart der 4 el 5 stjerner

og helst med sin egen badestrand og nært sentrum da kan man gå tur om kvelden på promenaden og ikke ta taxi til sentrum

utenfor turist området var ikke det så fint - vi gikk for å veksle penger til banken der var bedre kurs- da måtte vi over veien , bilene stoppet ikke før en man som jobber som vakt på hotellet stoppet dem med å vifte med noe pinne ell som politi, så neste gang vi vekslet på hotellet i minibank og der var vekslings automat der du kan veksle dollar el euro

i butikker(ikke mat( du kan ofte betale i USD el euro da trenger ikke du å veklsle heller

fant en mat og alt mulig butikk under Mac Monalds, der kjøpte jeg melon som vi åpnet selv da spiste dattra mi og det gikk bra

skal vaske frukt med flaske vann!!!

På eden egyptiske Corel blu flyet dit så solgte de ikke flaske vann

bare fikk gratis vann i koppen- velgig lite- da fikk eg hodeverk

så husk å kjøpe vann etter at du kjekket inn

og vente mist 2 timer før vi fikk mat på flyet så ha med seg noe

mat pakke evt spis godt på kafe like før flyturen

på vei tilbake kjøpte jeg masse flaske vann på flyplassen

da tok dei ikke frå oss vatten på kontrollen heller som i Norge

kjeme fine fiskene som svømte like ved stranda

fint å snorkle

har aldri badet så mye før for det var veldig varmt vann

http://www.finn.no/finn/travel/prepackage/object?finnkode=31639937&collapseId=141257408

det går sikkert fint med babyen om du ammer

el har med seg alt barnemat!!!

hvor gammel er han- el hun?

Skrevet

Så bra!

Vi har bestilt turen via Restplass.no, så her egentlig ikke noe reiseselskap. Hotellet er 4 stjerners, og ser ok ut. det er litt langt fra stranda (ca 750 m), men har ett veldig fint bassengområde.

Babyen er 4 mnd, så hun får ikke annet en mm ennå. Sjekket på nettet og så at det både er McDonalds og Hard rock cafe, så kan jo safe den og spise der.

Har også vaksinert oss og tatt drikkevaksine

Blir godt med litt varme. Naama Bay som vi skal til, skal visst være den mest barnevennlige....

Skrevet

Vi var i Naama bay (uten barn) for noen år siden og det var en veldig fin tur. Det er fint å snorkle rett ut fra stranda der, så hvis dere gjør det på skift får dere sett mye fint selvom det ikke er så lett å være med på snorkleturer med båt når dere har barn.

Jeg ble ordentlig dårlig i magen på den turen og det startet etter et besøk på Hard rock cafe, så det er ikke nødvendigvis lurt å spise der...

Ta med store mengder antibac og bruk det ofte, alltid etter å ha tatt i penger og alltid før dere skal spise, det hjelper nok mye.

Vi har også vært et annet sted i Egypt og der fikk vi beskjed om at det meste av gressplener er vannet med silt kloakkvann, så jeg ville holdt babyen (og meg selv...) lengst mulig unna alt av gressplener, selvom det ikke er sikkert at de vanner på den måten overalt.

God tur!

Skrevet

Vil i tilleg si at vi spiste som regel lunsj og middag og på vårt hotell ell på italiensk restaurant rett ved siden av Parmesannos- veldig bra

en gang spiste vi ett anna sted + hotell da fikk jeg litt mage problemer

men ikke mannen og dattra

ja man skal vaske hendene etter bruk av penger

men en antibac er nok

den står nesten full nå på hylle nå , klarte ikke å bruke så mye på en veke likevel

Skrevet

Vi har vært der tre ganger med barn. helt supert!

2 ganger i Sharm El Sheik. Vi stortrivdes der!

I den gata nede i sentrum der bla Mc Donald ligger er det en supergod resturant! (Den eneste med hvite duker, og Uten vannpiper..) Maten her var SUVEREN!!!! Vi spiste der 6 dager ;) Husker desverre ikke hva den heter... Det var glassvindu inn til kjøkenet, så man kunne se at det var reint og hygenisk der!

Vi spiste aldri på Mc Donald =)

GOD TUR!!!

(Det eneste jeg ville vært obs på er at mange vil gjerne se på og ta på babyen din...) Det var den største utfordringen for oss, for man vil ikke være uhøflig å si nei, samtidig som man vet at de hendene IKKE er mye reine....

Og husk at pengene der nede er veldig fulle av bakterier... Bruk MYe sprit!

Skrevet

Takker søte damer, nå kjenner jeg at jeg gleder meg.

Hadde mest lyst å avbestille, men np kjenner jeg at jeg gleder meg til varme!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

VI var der i fjor, uten barn.

Spiste alt, drakk alt, ble ikke dårlig :) Hadde tatt drikkevaksine på forhånd. Reiselederen (Amisol) sa at det er ikke maten og drikken man blir dårlig av, men at man faktisk hiver innpå med iskald drikke når man kommer ned med en gang. Det er visstnok det magen reagerer på :) Så bare styr unna is og kald drikke de første dagene, så går det fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...