Arb.ledig husmor Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Og fikk det DS fordi det ønskte seg det og visste hva d var, eller ble d bare kjøpt? Ser at flere 4 åringer har dette, og har selv en 4 år gammel jente..men ho har heldigvis ikke spurt etter det enda, tror ikke ho vet hva d er heller :-). Til jul får ho Kitty pc da, men føler ikkje d e i samme kategori som DS.
*Rutletutt* Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Gutten vår fikk DSi i sommer, da var han 5,5 år og vi kjøpte det til han både fordi han ønsket seg det og fordi han skulle begynne på skolen, og da var det greit at han kunne litt om det, så han eventuelt ikke ble eneste i klassen som ikke hadde eller visste hvordan man skulle spille på en sånn;-) Han er velødig glad i DS`en sin og har blitt veldig flink:-)
Arb.ledig husmor Skrevet 19. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2010 Tankegangen din likte eg, og tenke likt som deg.. Eg vet om en som fikk mobil når barnet var 5 år også jeg da, ALT for tidlig!
Gjest Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Eldstemann skal få det nå til 6-årsdagen. Minste får det tidligst når han er 5 år.
Wopi Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Når hun fylte 6! Men ser ingen grunn til ikke å gi det før, finnes jo spill som passer for nesten alle aldre, og det er jo opp til foreldrene å sette grenser for bruken.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Min skal få til jul nå, fyller 5 år i januar Han er veldig opptatt av spilling både på tv, data og iphonen til pappan, så regner med en dsi er midt i blinken.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Vår eldste fikk til 5 års dagen (i oktober) av svigers. Vi hadde ikke nevnt noe, gutten andte ikke hva DS var, men svigers synes visst det var en god ide. Jeg huskr at jeg synes det var litt tidlig, men, men... De første dagene glemte vi hele spillet, så kom vi på det og jeg satt meg inn i det og viste eldstemann litt (Super Mario). Han synes det var sånn passe moro, men lillebroren som da var 3 år og 1 mnd gammel ble helt fascinert. Så i starten pilte jeg og eldste litt om hverandre for at han skulle lære seg, og var den ledig, så var 3 åringen på pletten for å låne. Og utrolig nok hadde han ganske god kontroll og forstod godt hvordan dette fungerte. Begge skjønte også helt fra starten at dette var noe de måtte være varsom med. Etterhvert fikk 5 åringen skikkelig dreisen på det, og 3 åringen. Som da ville låne og 5 åringen ville ikke låne bort. Så da ble det mye krangling, vi måtte innføre spilletid, "tvinge" 5 åringen til å låne bort sitt litt osv. Du kan si det slik at kamlen om minst 5 år fort ble tygget og fortært, og DS til 3 åringen kom på ønskelisten til jul ;-) Han fikk og var storfornøyd. Dette er snart 3 år siden nå, og begge DS'en er like hele og fine og blitt godt behandlet av guttene. Nå spiller de veldig lite på dem (kan gå uker mellom hver gang), men dette er noe som går i perioder har jeg funnet ut. De blir plutselig hektet og vil spille mye i et par uker, så ikke noe i flere uker. Nå er minstegutten vår bitt 3 år, blir 3,5 år rett før jul, og han ønsker seg veldig en egen DS. Han har vært mye tregere enn mellomste på dette og har først fttet interesse de siste 5-6 ukene. Han klarer å styre litt, men ikke så mye, og sliter litt me å kordinere knappene, noe mellomste ikke hadde problem med selv om han var mye yngre. Det kan jo ha med at han som nå er 3 år ikke har noen å se på i samme grad, men også bare at han er mer umoden (eller normal?) på ett området. Nå er han i hvertfall blitt interessert, og får litt og litt bedre kontroll fr hver gang han klarer å snike seg til å låne et av brødrene sine ;-) Tror nok han får til jul ja, men vurderer å kjøpe et veldig lett spill ti ham slik at han får øvd seg litt med noe enklere enn Super Mario ol. Konklusjonen er altså at har de ikke eldre søsken som har, så er det ikke akkurat et "behov" før rundt skolealder, mens småsøsken godt takler å få noe slikt når de er mye yngre.
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Jenta vår fikk det rett før hun fylte 5 år.. Helt passe alder.. Kjøpte SuperMario Cart, Pet Shop og Ponny ) Man tilpasser jo spill etter alder.. <3
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Her skal sønnen få det nå til julegave, han fyller 6 år i februar. Han har ønsket seg dette lenge, og er veldig klar over hva det er for noe. )
Gjest To søte Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Hehe, herlig innlegg Alva. Ser for meg noen smågutter som taster i vei på DS-en. Eldste vår vet ennå ikke hva dette er, så vi venter. PC-spill, derimot...som nevnt her, går dette også i perioder hos han.
Fire småtroll Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Eldste fikk til bursdagen sin da han fyllte 7 år, han hadde ikke mast om det, men en tante og mormor spleiset og gav han. Det var utrolig populært, fikk med et mariospill og elsket det fra første stund. Problemet var at lillebror på 4 år også digget det Ble selvfølgelig store sjalusidramaer og krangling, lillebror gråt så krokodilletårene rant i strie strømmer mens storebror ikke ville låne bort.. Så da måtte vi i banken å ta ut bursdagspengene lillebror hadde fått da han hadde bursdag så han fikk kjøpt sin egen. Alle fornøyd! De bruker de ganske mye, men ikke så mye at jeg har vært nødt til å innføre begrensninger. Nå er lillesøster 3,5 år og begynner skjønne litt av dette, hun klarer sette på, finne spill, og bevege seg litt på skjermen. Men har ikke helt forstått hensikten med spillene og hva hun egentlig skal gjøre. Guttene lar henne låne litt og hun er fornøyd med det, så vi kjøper ikke DS til henne riktig enda.
lykke74 med 3 små Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 Eldste fikk da hun var litt over 6 år. Hun fikk det i gave da hun hadde siste dag i barnehagen før skolestart. Hun har tatt veldig godt vare på den og passer godt på den. Har blitt veldig flink.
**Guttemamma** Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Eldstemann her i huset ønsker seg DS nå... Han blir 6 år i januar og tenkte vi skulle kjøpe det i bursdagsgave til han. Vil ikke kjøpe det til jul da han har en yngre bror på 4 år som vi ikke syntes er flink nok til å ta vare på lekene sine og dermed ikke vil få en DS enda
Gjest Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 Gutten vår på 6 1/2 får det nå til jul, tror vi.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 19. november 2010 #15 Skrevet 19. november 2010 Eldstejenta vår fikk da hun var 4 år:) Da skulle vi til Thailand og tenkte at det var en god ide og ha med spillemaskinen på flyet. Hun bruker den ikke mye, men iblant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå