Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 God morgen! Har en pakke frossen spinat i fryseren. Husker ikke hva jeg hadde tenkt å bruke den til - men tror det var til wok. Jeg har aldri lagd noe med spinat før og har heller ikke fått det servert i oppveksten. Men jobber på sykehjem og er veldig glad i spinatsuppa som serveres der. Men er kanskje litt tynn middag å bare servere det kanskje. Evt forslag til om man kan servere suppa med bacon eller annet kjøtt i ?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 har spist spinatpai når jeg var mindre og bodde hjemme.. den var tint og avrent først da, for ordens skyld.. veldig godt med bacon, ost, egg, gulrøtter ol.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Se på trines mektige matblogg - der bruker hun mye spinat. Spesielt til fisk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Spinatstuing syns jeg er godt. Tiner og varmer opp spinaten, ha i litt smør og litt muskatnøtt og blander det sammen med en stavmikser. Denne stuingen er godt ved siden av middagen, men kan også legges som en send under mat du lager i form. F.eks fisk eller kjøtt og saus over. Jeg bruker også spinat i kjøttsaus, gryteretter, suppe, pai, børek ..... Om du vil lage suppe kan du ha i soddboller(små kjøttboller) og servere med hvitløksbrød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå