Gå til innhold

Er så fortvilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo kom til meg å spurte om jeg hadde mye penger på sparekontoen, og om jeg ikke kunne føre over penger til han for han hadde endel regninger som ikke var betalt. Han sa at huslånet ville bli sendt til inkasso dersom det ikke ble betalt nå. Jeg har hatt mistanke om at han har økonomikse problemer over lang tid, men han har benektet dette hver gang jeg har tatt dette opp. Jeg sa klart ifra at jeg skulle hjelpe med regninger som ikke er betalt men da måtte han finne dem frem og at jeg skulle betale dem selv. Dette nekter han og sier at dersom jeg ikke fører over penger til han får det bare være. Jeg fikk huslånregningen som jeg har betalt. Han vil holde alt hemmelig. Jeg er så redd for at dersom jeg fører penger over til han vil han ikke betalte det som skal. Tror også at det var feil huslån regning jeg fikk. Fikk oktober og kan ikke skjønne at de truer med å gå til inkasso, han sier at det ikke er flere, men jeg tror han skal straffe meg med at jeg ikke fører over penger med å holde event september regningen tilbake. Regningen står i mitt navn og jeg er livredd for at han skal gjøre at jeg får problemer i fremtiden med at jeg har inkassosak på meg som jeg ikke engang vet om.

Hva hadde dere gjort? Kjenner at jeg er kjempe fortvilet. Har egentlig bare lyst til å ga fra han, men jeg tør ikke å gjøre dette. Pga jobb vil jeg få kjempe store problemer med å være alenmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om regningen kommer i ditt navn så har han ingenting med å åpne din post og tilbakeholde din post. Og hvorfor har dere ikke autotrekk på huslån?

Ring banken du

Henger ikke helt på greip dette her...

Skrevet

Vi har alltid hatt det slik at han skal ta alle regninger og jeg skal stå for mat, klær o.l. Huslånet står i mitt navn og det er derfor jeg får regningen. Autotrekk hadde vi helt frem til vi skiftet bank for en stund tilbake. Etter dette ble det regning. Har lyst å ringe for å få autotrekk nå som jeg ser hvordan dette har blitt, men jeg klarer ikke å betjene lånet samtidig som jeg har ansvaret for alle dagligdagse kostnader.

HI

Skrevet

Har hun konto i en bank og huslånet i en annen bank så får man ikke autotrekk. Men er jo bare å ringe banken og spørre om alt er betalt det. Skulle ikke være noe problem så lenge lånet står i ditt navn.

Skrevet

Jeg har lønnskonto i en annen bank ja.

HI

Skrevet

Ring banken i morgen å få greie på hva som har skjedd....

Skrevet

Du kan ha autotrekk selvom det er to forskjellige banker,

forøvrig kan vel den trekken gå automatisk fra din samboer sin konto hvos han skal betale huslån? evnt har han et fast trekk fra sin konto til din på det beløpet lånet er, så har du trekk til banken.. evnt kan banken ordne avtalegire/e-faktura, ikke noe problem det der..

Men hva du enn IKKE gjør, overfør ingen penger, men betal som du har gjort..

og sist men ikke minst ring banken imorgen og sjekk det ut, føles det flaut kan du sende en epost..

Lykke til

Skrevet

Jeg får ringe banken å høre hva som ikke er betalt. Kjenner at jeg gruer meg, men men får ikke roen får jeg har fått gjort dette. Håper at jeg klarer å stå imot presset fra han å ikke føre over penger. Så om konsekvensen blir at han kommer til å gjøre det slutt.

Trekken kan ikke gå fra min sambo sin konto. I alle fall ikke nå. Han er for tiden arbeidsledig og har derfor lite penger. Jeg jobber døgnet rundt for tiden, nettopp fordi jeg visste at denne dagen ville komme.

Livet skal ikke være enkelt. Har så sinnsykt vondt i magen bare jeg tenker på fremtiden.

HI

Skrevet

Skjønner godt at du har vondt i magen. Men ring banken!!!!

Her i huset har det vært mannen min som har hatt autotrekk på huslånet og billånet på sin konto. Jeg har stått for mat, klær ol.

I våres havnet han i en økonomisk klemme pga av noen gamle ubetalte regninger og fikk dermed tvunget trekk på lønnen. Så pass mye at det ikke var penger til hus- og billånet to måneder på rad. Han prøvde å ordne det med banken, men det gikk ikke.

Jeg var uvitende helt til det dukket opp et inkassokrav hvor huslånet var forfalt i sin helhet. Hadde han fortalt meg at han slet så kunne vi kanskje ha ryddet opp i dette sammen, men i stedet så endte det altså med inkasso, en bank som ikke ville trekke lånet tilbake fra inkasso selv om vi fikk tak i de to terminene som manglet og ville betale disse. Så nå sitter jeg her høygravid og venter på en kjennelse fra tingretten på når huset vårt blir solgt.

Skulle så sårt ønske at jeg ikke hadde latt han sitte med regningene alene. Så lær av min historie og sett deg inn i saken. Kontakt banken, forlang å se andre regninger ol.

Han får heller true med å gå. Jeg hadde heller risikert det enn å sitte som jeg gjør nå.

Skrevet

Tusen takk for god hjelp. Har nettopp ringt banken, og har heldigvis ikke flere regninger som ligger der. Ble litt lettet nå kan en si ja. Nå vet jeg i alle fall at alle regninger som står i mitt navn er betalt.

Nå håper jeg bare at han kan være ærlig med resten av regningene sine også slik at vi ikke mister telefon og strøm.

Dette blir en hard helg. Er veldig usikker på om jeg går inn i en ny uke som singel nå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...