Gå til innhold

hvordan gå ned i vekt till jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tips? vil bli kvitt magen iallefall, har ikke så mye, men littegrann:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lavkarbo. Kutt ut brød (evt bytt ut i rugsprø), poteter, spis bare brun ris og bare et par skjeer til hvert måltid. Spis masse egg, magre meieriprodukter (skyr er genialt), kylling, fisk og grønnsaker. . :)

Skrevet

Takk for tips:) er knekkebrød bedre enn vanlig brød?

Skrevet

Ja det er det, men for å gå veldig fort ned bør karboinntaket være såpass lite at det ikke lønner seg å spise det. Kun 6 uker igjen nå:D

Jeg har i perioder gått ned 3 cm rundt tykkeste delen av magen pr uke på lavkarbo (nesten null). Knekkebrød, havregrøt og andre sunne matvarer med karbo funker fint når man skal vedlikeholde, da:)

Skrevet

så flink du er!!!

kan du fortelle meg akkurat hva lavkarbo er?ok å spise frukt?hvilket pålegg?

Skrevet

Frukt er ok, men ikke mer enn et par ganger om dagen og da i forbindelse med et måltid. Eple er bedre enn banan, bær er aller beste valg.

Poenget med lavkarbo er at blodsukkeret skal være stabilt absolutt hele tiden. Jeg er ikke en av de som regner GI og GB, men holder det hele enkelt:)

Proteiner og enumettet/flerumettet fett skal være hovedkilden til energi. Protein finnes i kjøtt (lyst kjøtt - som kylling, kalkun og renskåret gris - er best), i fisk, i eggehvitten, i reker, linser (men her er det karbo også, så det funker best på vedlikehold) og i melkeproduker men her er det ofte endel karbo også så man må lese varedeklarasjon på alt:)

Alle måltider må ha en av de ovennevnte og en fettkilde. Ca en håndflate protein og en tommeltupp med fett (olje, nøtter, avocado osv). Fyll så opp med grønnsaker til du blir mett. Grønnsaker som vokser over bakken har generelt mer karbo enn de som vokser under bakken, men jeg har gått ned helt fint uten å være pirkete på dette.

Noen måltider jeg liker er rugsprø med kalkunpålegg, På lavkarbo kan du ta en hel pakke pålegg på en rugsprø:) noen billigdiett er det ikke nødvendigvis.... Ellers lager jeg omelett med 3 eggehvitter og 1 plomme. Det smaker like bra som vanlig omelett.spiser det med salat,tomat, squash e.l. ellers lager jeg salater med reker, kyllingfilet, fiskefilet osv.

Skrevet

tuen takk for langt og bra svar!:)

Skal prøve meg på dette:)mye går du ned på ei uke ca?

Skrevet

Jeg veier ikke, har ikke gjort det på mange år for jeg blir for opphengt. Bare måler. 3 cm er en god uke, men det klarer jeg ikke lenge:) 1-2 er normalt for meg. Nå begynner jeg å nærme meg normal størrelse, så merker at det går saktere og saktere. Startet på str 44 som jeg måtte legge meg ned for å få kneppet igjen, nå glir 40 lett på meg og jeg er snart klar for å forsøke meg på str 38:D noen få måneder har det tatt. Veldig motiverende med raske resultater.

Skrevet

Hvis det hovedsaklig er magen du vil gjøre noe med vil ofte 60 - 100 sittupps om dagen (noen rette og noen skrå) fikse det uten at du slanker deg. Ellers anbefaler jeg mange skiturer og hva vi kaller "julefaste". Det vil si at vi ikke spiser noen former for snop eller kaker fra 1. søndag i advent til lille julaften. I denne perioden lager vi også enkle, billige og relativt fettfattige middager. Dette gjør vi selv om vi ikke egentlig slanker oss, men for at julen skal komme som et høydepunkt, men det gjør også at vi går ned litt i vekt før jul.

Skrevet

jeg har vært syk i en uke nå, og spist lite. magen er ganske mye flatere enn den var før! og da føler jeg meg slankere;-D

Kutt kveldsmat, spis grønnsaker som snacks til kvelds. Kutt alle desserter, og prøv mørk sjokolade når du blir sugen. Mer skal ikke til for meg, i allefall!

Skrevet

Jeg skal også gå litt ned til jul. Er normalvektig, men vil ha bort magen.

Jeg har begynt å gå ned litt. Min oppskrift er den vanlige:

- Trener mer (styrke og kondis) enn ellers (går på helsestudio der jeg løper på tredemølle pluss trener med apparater, ca. annenhver dag). Rockering 10 min. om dagen.

- GÅR mer, f.eks. går hjem fra jobb i stedet for å ta buissen, når jeg har tid

- Spiser mindre: Mindre småspising mellom måltidene, litt mindre porsjoner til lunsj, middag og kvelds.

Må kjenne litt på sulten noen ganger i løpet av dagen.

Skrevet

10:58 igjen...glemte å legge til at jeg har gulrøtter, sukkererter o.lign. i beredskap når småspisetrangen blir for sterk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...