Gå til innhold

Kan mor nekta far i å treffe ungen sin ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis, å moren har nektet han å treffe datteren sin på 5 uker.

Hun sier hun hører mye rykter om han.

Å hun har anmeldt han for vold (4 år etter det "liksom" har skjedd"

Saken blei jo selvfølgelig henlagt, for det er bare tull fra moren sin side,

hun vil bare ikke dele ungen med faren.

Jeg synst så synd i den jentungen som er så glad i faren sin,

men som ikke får lov av moren å besøke han :(

Har hun virklig lov til sånt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg synst så synd i den jentungen som er så glad i faren sin" Ehh, en baby på 5 uker?

Uansett, nei mor kan ikke nekte far å møte babyen. Men hun kan bestemme endel over samvær og hvordan dette skal foregå siden babyen er helt ny og pga. amming.

Be far om å sette opp møte på familievernkontoret og så kan de der bli enig om samvær, plan og regler for dette

Skrevet

Nei, mn hun har lov å legge føringer for samvær/treff siden det er en liten baby det er snakk om. Men nekte kan hun ikke.

Og en ting til - vold mot mor er ikke noe som stopper samvær, selv om volden har skjedd. For det er ikke vold mot barnet, og da teller det ikke med tanke på samværet.

Jeg anbefaler familievernkontoret(familiekontoret heter det noen steder). Der kan far og mor bli enige med hjelp av en megler ang samværet.

Skrevet

Hahaha, det tenkte jeg og, 5 uker liksom.. :D

Enig, familievernkontoret må være neste.

Skrevet

"For det er ikke vold mot barnet, og da teller det ikke med tanke på samværet."

Selvsagt kan det ha betydning! Men det trenger ikke ha innvirkning på samværet. Men enhver oppegående mor vil ikke la en voldelig mann være alene med barnet sitt.

Og til HI: Det kan nok godt hende du ikke har hørt alt som har skjedd i denne saken.

Skrevet

Beklager feil skriving, jenta er 4 år, men faren har ikke sett hun på 5 uker :)

HI

Skrevet

hihihi... poenget med det med volden, er at dette kan ikke mor avgjøre. Da må retten avgjøre om det skal ha betydning eller ikke.....

Dette vet jeg dessverre alt om, og mener lovverket her ikke er helt i lodd. Men sånn er det, dessverre.

Skrevet

Hvor har du det fra at jenta er 5 uker? Han har ikke fått sett datteren sin på 5 uker står det. Regner da med at hun er mye eldre enn som så...

Skrevet

hihih? Den skjønte jeg ikke. Hva er morsomt med vold?

Skrevet

Da stiller saken seg helt anderledes. Hvis barnet er 4 år. Mor kan ikke nekte samvær nei. Om faren er en slik sikkelig far, så be han Asp kontakte familievernkontoret. Der får de sette opp samværsavtaler og slikt. 5 uker er jo lenge å ikke se barnet sitt. Hvorfor gjør han ikke noe med saken?? Som familiekontoret??

Skrevet

Han trodde moren kunne nekte han samvær med jenta si,

Men han nå fortalt han att hun ikke kan det, å han skal ringe til familie kontroet i morgen for å høre hva di har å si om saken.

HI

Skrevet

Be ham gå på lovdata.no og sjekke barneloven. Blandt annet står det at barnet har rett til samvær med begge foreldre.

Veldig synd (og litt rart) at det er så mange menn som tror mora bestemmer alt som har med barn og samvær å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...