Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Er nå i fødselspermisjon og vi skal selge huset vårt i februar.Jeg er i fast jobb her vi bor nå men det er mer usikkert dit vi skal om jeg lett vil få meg jobb. Vil jeg ha rett på dagpenger? Noen som vet og kan gi meg noen tips?
It's all about me Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Du vil ha rett på dagpenger, men må ut i en karantene på 8 uker. Denne starter fra første dag du skulle ha vært tilbake i jobb etter permisjonen. Såfremt du sier opp under permisjonen så du ikke har noen jobb å gå tilbake til.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Du har rett på dagpenger, om du har tjent over en viss sum siste år. (husker ikke helt hvor mye akkurat nå.) Men om du sier opp jobben selv, får du 8 ukers karantene. DVS at du må vente 8 uker, fra du søker dagpenger , før du får noe utbetaling. MERK at det ikke gjelder fra dagen du slutter jobben, men fra dagen du faktisk søker. Så IKKE vent med å søke til de 8 ukene har gått. første du må gjøre er å melde deg som arb søker på nav.no , og sende meldekort, så går du rett på nav 1 dagen du skulle vært tilbake i jobb, og søker. Les om dagpenger, og inntektssikring, på nav.no, der står det framgangsmåte, og hva slags dokumentasjoner du må ha med søknaden. Skriv ut søknaden der inne via skjemaveilederen, fyll ut fødselsnr og postnummer, og send det ev direkte til scanningsadressen som da kommer opp. Håper du får deg jobb fort. :-) lykke til med flytting og jobbsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå