Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 ... datteren min er kald når hun står opp etter søvnen sin. Vi har en stor og god Voksipose, og hun har på seg ullbody, ullstrømpebukse og en ulldress utenpå dette. Så de lurte på om jeg kunne ta med noe mer. Men hva skal jeg ta med i tillegg? Ullteppe eller dyne de kan legge utenpå? Synes det var litt spesielt at hun skulle bli kald av å sove i dette, men tror nemlig at bhg oppbevarer vognene med posene ute. De står ihvertfall alltid ute når jeg er i bhg. Så hvis det stemmer, kan jeg si noe på det? Er jo ikke rart at man blir kald hvis man legges ned i en pose som har stått ute i mange kuldegrader.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 De kan jo ikke la vognene stå ute over natten (vil jeg tro!) Høres bra ut med et ullteppe
Willy Wonka Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hvis det er tilfelle at vognposene står ute over natta er dette kjempe kritikkverdig. Posene vil da være ISKALDE når barna legges nedi og det tar lang tid før en liten kropp klarer å varme opp disse. Ren galskap hvis dette er tilfelle!! Så spør i vei! Ellers ville jeg kanskje sendt med et ullteppe som barnet ditt surres inn i for så å legges i voksiposen. Da har hun mer glede av selve ullen enn om den blir lagt oppå selve voksiposen. Lykke til, prat med barnehagen i morgen!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Hmm men posen burde bli varm mens hun sov i den vel..? Jeg bruker alltid saueskinnsposer jeg, og de blir de aldri kalde i. Prøvd en sånn? Ellers så vet jeg faktisk ikke..kan jo ikke grave dem ner i masse dyner osv heller egentlig..Da er det vel bedre å finne noe som holder bedre på varmen.. saueskinnsposene blir jo ikek like kalde av å stå ute helder..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 hvis voksiposen ligger ute over natten blir de så stivfrosne både pga. kulde og pga. fuktighet. Galskap hvis barnehagen gjør det. Men kan jo godt hende de triller vognene ut av boden av den som kommer først på jobb. Men posene bør ikke legges ut før de faktisk skal sove i dem.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 posene oppbevares nok inne er førskolelærer og har til gode å se at barnehagene oppbevarer slikt ut, vi er jo der for å ta vare på barna, ikke plage dem Ta med et microfleecesett for å ha utenpå ulla og et par skikkelig hjemmestrikka raggsokker, og hjelm i ull ( lue) for å ha på) Og et par skikkelig tykke gode votter, og om du har , et tynt pledd for å ha inntill kroppen ( inni voksiposen) og ull for å ha under. Noen barn er nå bare mer frossen enn andre, sånn er det jo med oss voksne også, skal jeg fyre til min komfortable temperatur, sitter alle her i huset i trusa, mens jeg ennå bare synes det er passelig ) Påvinteren er jeg også konstant frossen og kald på bpde hender, føtter og rumpe, så ja klart barn kan også bli det ..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Vognene står ute hele tiden. Men posene legges i ungenes hyller. De blir jo ISKALDE om de skal være ute hele tiden! Min trenger et teppe "i halsen" fordi voksiposen begynner å bli kort.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Det er vel foreldrene sitt ansvar å ta inn posene vel. De ansatte kan jo ikke flyge inn og ut og ta inn vogner og poser. I de barnehagene jeg kjenner til må foreldrene passe på slikt selv. Vogna står gjen ute i barnehagen på eget anvar.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Skal foreldrene ta seg en pause fra jobben og reise til barnehagen for å ta inn voksiposen etter formiddagsluren til ungen da eller? Hvis posen skal ligge ute til foreldrene kommer og henter så er den jo iskald til ungen skal trilles hjem igjen. I barnehagen vår tar de ansatte inn soveposene når barna har sovet luren sin. Tror ikke de er unike i så måte.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Skinn til å ha under posen. Kulda kruper gjern inn under og oppi vognen hvis posen legges rett i sportsdelen Hjelmlue og tykke votter. Raggsokker Tynte teppe i ulle eller fleece til å ha inne i posen Tykkere ullteppe til å ha utenpå posen vindtett trekk til å ha utenpå vognen
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Dere må tilgi meg, jeg er fra et annet land, men hvorfor i alle verden må barna sover UTE i kulegrader?! Jeg VET at dere er så fornøyd med hvor mye dere klarer å være ute og hvor mye frisk luft dere klarer å få i dere, men det bør være grenser. Jeg vet at ungene har godt av å være ute, til og med om vinteren, men skjønner enda ikke etter 12 år hvorfor dere absolut må dra ut små barn for å leke i det kalde høstregnet og at de må sove ute om vinteren. Galskap.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #12 Skrevet 18. november 2010 Nei de bør vel heller ha på små søte kjoler og sitte inne og se pene ut. Kanskje bli med på kaffe og se søt ut der. Hvorfor skal ikke barna få være ute i all slags vær da? Sånn er det her!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Takk for svar alle sammen! Jeg er dessverre egentlig ganske sikker på at posen alltid ligger i vognen. Av den grunnen til at det er utrolig vanskelig å få selene igjennom posen. Og vognene står ute i et skjul på natten, og regner ikke med at det er oppvarmet. Jeg skal høre med bhg i morgen jeg, så kan vi se om vi finner en løsning på det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #14 Skrevet 18. november 2010 Du klarte ikke å komme med et eneste argument, bare galle?!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #15 Skrevet 18. november 2010 Det er jo kjempefint at de passer på at hun blir kall. Er enig i at voksiposene bør oppbevares inne, men så er jo alle barn forskjellige. Min eldste sønn kunne sikkert sovet ute med kun et teppe i 30 kuldegrader for han blir som en varmeovn når han sover. Det går nesten ikke å sove sammen med han, hvis vi har måttet dele seng. Min yngste bli iskald selv om han har på seg lag med klær, og han er den aktive av dem. Han kunne ikke sove ute på de kalleste dagene i bhg, for selv om han hadde ullsokker og duntøfler, og termovotter ble han kall på hender og føtter. Du kan jo legge saueskinn under voksiposen, og et ekstra teppe kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå