Gå til innhold

fikk ikke vite kjønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

var på ultralyd i dag:) kjempe kjekt å se ungen sprelle å vinke til oss på utsiden! Frisk som en fisk:) er 18 veker og noen dager på vei, men fikk ikke sett kjønnet fordi jordmor ikke kom til. Morkaken var i veien og ungen bevegde seg sånn. Skulle få komme tilbake en annen gang. Ble litt skuffet over å ikke få se kjønnet, men selvfølgelig glad for at babyen er frisk:)

 

Noen andre som har opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjedde med oss forrige uke. Jeg visste på forhånd at det hender en ikke får til å se kjønnet, så ble ikke skuffet, det viktige er jo at alt var bra med babyen. Om du veldig gjerne vil vite, kan du bestille ny UL (f.eks 3D, lettere å se da) privat senere i svangerskapet, det kommer nok vi til å gjøre.

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det med førstemann ja. Navlestrengen låg mellom beina så det var ikke mulig å se. Men jordmora som utførte ultralyden var egentlig ikke særlig villig til å se etter heller.

 

Vi fikk ikke tilbud om å komme tilbake vi da.

Vi bestilte oss heller en 3D ultralyd senere, og da fikk vi se hvilket kjønn, og da var det ikke tvil hva det var heller.

 

Denne gang har jeg ikke vært på ultralyd enda, så gjenstår å se om vi får vite det nå. Har ikke store forhåpninger med tanke på forrige gang. Men det spiller ikke så stor rolle. Og vi kommer sikkert til å ta en 3D uansett denne gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opplevd dette 2 ganger, første gang for 3 1/2 uke siden og sist i går, men vi skal tilbake før jul og prøve igjen. Vi har en helt unik jordmor som gjør alt hun kan for pasientene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk heller ikke vite kjønnet da vi var på ultralyd for 1 1/2 uke siden. Det viktigste var selvfølgelig å få se babyen vår og at alt såg bra ut, men vi var jo også nyskjerrige på om det var gutt eller jente som var inni der. Mini låg og klemte låra godt sammen, og ville absolutt ikke vise seg fram! Da blir det ekstra spenning rundt fødselen:) Vi fikk ikke tilbud om å komme tilbake senere, men det gjør egentlig ingenting, selv om jeg lurer fælt på om jeg har gutt eller jente i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heller ikke vite kjønnet. Jordmora var en slapp liten hufse som knapt nok orket å si hei. Alti alt tok det 5-10 min og så sa hun bare alt er bra, Hadet. Spurte om kjønnet men sa hun ikke gadd. Ikke fikk tilbud om å komme tilbake heller. Tilliten min til Fredrikstad sykehus var dårlig fra før og ble ikke akkurat noe bedre nå. Har lyst å dra på 3D ultralyd, men koster jo flesk og et stykke å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

isj

hun virket jo ikke veldig hyggelig når ere kommer spente og ivrige :)

 

Jeg ville nok også blitt skuffet hvis vi ikke fikk vite det, men selvsagt, at alt står bra til er det som er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da ut som e skikkelig kjip UL opplevelse. Vår undersøkelse tok sikker hvertfall 20 min. Hvordan rakk hun å ta alle målene og sjekke hjertet, hjernen etc??

Synes du bør ringe sykehuset å kreve ny undersøkelse hos en annen jordmor. Går jo bare ikke ann å oppføre seg sånn mot spente gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul på fredag.. var da 18 uker 1 dag.. alt var bra, å vi fill se kjønnet! En liten prinssesse;)

Terminen ble tilnakestilt en dag, så har nå termin 25 april:) se bildene her

 

www.et-mirakel.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...