Gå til innhold

Halsbetennelse - må jeg ringe legen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en kjempevond halsbetennelse...Fikk medisin hos legen på tirsdag morgen....dvs at jeg har tatt den i tre fulle dager nå. Uten spesiell forbedring, det har kanskje blitt bittelitt enklere å svelge. (men det er fremdeles kjempevondt og jeg merker jeg unngår det så mye som mulig). det står i pakningsvedlegget at man skal kontakte lege igjen etter 3 dager dersom det ikke er virkning. Er dette lite nok virkning til at jeg bør tilbake?

Vet det er teit å spørre her, men jeg er så usikker.... Og hun sekretæren til legen min er så sur, man skal helst være døden nær for en hastetime.... Samtidig så frister det lite å gå helgen i møte med denne formen, har to små barn jeg er alene med....Skulle gjerne tilbudt en litt kvikkere mamma.

Veldig takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe legen i morra! Hvis du ikke har blitt mye bedre til i morra tidlig. Ellers havner du nok på legevakta i helga.

Skrevet

Enten er det ikke halsbetennelse, men virus, eller så er det feil antibiotika. Det første er mest trolig......

Er det virus, så virker ikke antibiotika....

Skrevet

Legen tok ikke prøver av halsen eller crp(heter det det? sånn stikk i fingern), men hun tittet og sa at det var helt klart bakterier, ikke virus....noe med at det var masse byller og puss, virus var det visst mest rødt... Vet ikke om det er holdbart jeg?

Skrevet

Etter tre dager på anitibiotika skal det ikke gjøre vondt å svelge. Ring legen, sannsynligvis har du fått feil antibiotika.

Skrevet

Æsj.... Det var det jeg fryktet. Jeg fikk sterkere antibiotika på første forsøk denne gangen, for den "vanlige" virker aldri på meg.... Men nå virker tydeligvis ikke den sterke heller :( Men det gjør fremdeles grusomt vondt å svelge.... Får ta kampen med telefondama i morgen da

takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...