Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Mine barn, 4 og 7 år, har ikke hatt vannkopper enda. Er det unormalt? Syns de burde ha hatt det nå egentlig...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Har en fireåring som ikke har hatt enda men det er først i år at det henger noe lapp i barnehagen angående at det er vannkopper ute å går. Jeg fikk det selv da jeg var 7-8 år.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Gutten min på snart 5 har ikke hatt det, aldri hatt det i bhg de 2.5 årene han har gått der.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Guttungen på 4.5 har ikke hatt det til tross for at det har gått flere runder med det i barnehagen både hos han og lillesøster sin avdeling.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Min fireåring fikk det i dag. Jeg hadde det ikke før jeg var omtrent 10...Så er vi unormale da:) De er jo barn enda en stund til. Det haster vel ikke?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Tja, unormalt vet jeg ikke, men tenker egentligt at 3-4 års alderen er en grei alder og få det. man vet aldri hvordan hvert enkelt barn får det. Noen får det kraftigere enn andre, når jeg var liten hadde jeg nesten ingenting når jeg fikk det, mens min søster hadde overalt, inni munne, under føttene og inni hender og ellers overalt på kroppen, og når de er eldre er det lettere for barn og fortelle hva som plager dem og slikt, og også og forklare at man ikke skal klø på de, vertfall ikke med negler.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Varierer nok veldig, men gjør sikkert ikke noe om 7-åringen snart får det. Jeg fikk det ikke selv før jeg var 14 år, og jeg var så utrolig dårlig lenge. Fikk i tillegg en influensalignende ettersykdom, som legene mente kom fra vannkoppene. Så tror jeg til sammen var dårlig i nesten 2 mnd. Vil derfor absolutt "anbefale" foreldre å utsette barna sine for vannkopper før de blir for gamle. Men det er enkelte barn som har vanskelig for å bli smittet. Som liten var jeg mye sammen med andre barn, da moren min jobbet både i barnepark og som dagmamma etterpå, men vannkoppene ville liksom ikke bite på meg før jeg ble 14.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå