Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Et vennepar har et barn som akkurat har fått vannkopper. Vi lurer derfor på å utsette våre barn for smitte, slik at de blir ferdig med det. Storebror er 3 år så det er jo ingen fare, men lillebror er bare 8 mnd. Er det greit å utsette han for denne smitten? Noen som har erfaringer med vannkopper hos så små?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Jeg sa det samme til samboeren min, men nå er han småsur og synes jeg er hysterisk. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 jeg ville ikke gjort det. syns han er for liten. ser ikke helt poenget med å utsette en baby for smitte. du vet uansett ikke hvordan han vil ta det. får han det ille, tror jeg du vil angre skikkelig. veldig mange barn får det jo i ganske ung alder, så syns ikke det er noe vits i å kaste det etter dem. men jeg er ikke lege eller noe, så det jeg sier er ikke basert på noe annet enn erfaringer. snakk med legen din, da vel!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Kjenner en som fikk det seks uker gammel (pga storebror på 3 for øvrig). Det gikk forsåvidt helt fint det, men hun var nok litt i overkant liten... 8 mnd er nok ingen big deal.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 nja,om man er for liten når man får det blir man ikke imun sies det,litt kjipt å måtte ha det to ganger... men så sies det også at jo yngre de er jo lettere smitte får de det gjennom sykdommen...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Hva er problemet? storebror på 3 ble smittet i bhg, og da fikk lillebror på noen få mnd det også.. Bedre at de får det når de er så små enn når de blir eldre! Besøkte mange og fikk endel besøk da det sto på som værst mine fikk en drøss av prikker, men ikke nedsatt allmenntilstand eller no.. virket ikke som om prikkene plagde dem heller