Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Og lurer på om det er noen mulighet å kjøpe tomt, få ordnet med byggetilatelse med kommunen, ordne vann/strøm, få grunnmur og få bygget hus.... og begynne å betale på alt når huset er innflytningsklart (når vi har solgt leiligheten vår) For slik jeg tenker på det synes jeg det vikrer komplisert å måtte selge leilighet, flytte i en leie leilighet mens alt står på og så flytte i huset. Jeg setter stor pris på svar, råd og veiledning :-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Det er vel ikke vanlig å selge før huset står ferdig, men dere får jo en plan når dere setter igang byggeprossessen og da vet dere jo når huset skal stå ferdig, det kan da være lurt å ta kontakt med en megler slik at leiligheten legges ut for salg i god tid, og overtagelsen av leiligheten (til ny eier) blir kanskje en mnd etter at dere har flyttet inn i huset.. Man får byggelån i byggeperioden, og det kan man (i de fleste banker) velge å ikke betale på før man har flytt inn, da blir det lagt til det totale lånet, men noen ganger krever banken at det skal betjenes renter på byggelånet mens dere holder på.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå